ویرگول
ورودثبت نام
رضا حسینی معصوم
رضا حسینی معصوم
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

مهاجرت از SQL Server به PostgreSQL

سلام خدمت دوستان علاقه مند به حوزه برنامه نویسی.

چندوقتی بود درگیر بحث موازی سازی و استفاده از قابلیت های async programming بودم تو کارم که تو EF Core یک چالشی داشتیم سر کوئری گرفتن از دیتابیس sql server و همش خطای Concurrency می داد و به پیشنهاد همکارم، گفت که این موضوع با دیتابیس PostgreSQL مدیریت میشه و ما هم افتادیم دنبالش تست کنیم.

از نصب خود دیتابیس و پکیج های لازم در پروژه دات نت کور عبور میکنم چون با یک سرچ ساده میتونین یاد بگیرین و نصب کنین.

اصل کار بخش مهاجرت از SQL Server به PostgreSQL که تو سایت های خارجی چندتا راهکار پیشنهاد دادن که بنظرم سخت میومد :) برای همین دست به سرچ شدم در سایت های فارسی و خداروشکر یک برنامه کرکی خیلی خوب پیدا کردم به نام DBConvert for MSSQL and PostgreSQL که می تونین از سایت p30download.com دانلود کنید. کار با نرم افزار راحته و اونم میشه خودتون زحمتش بکشین :).

اما نکته کلیدی در حین مهاجرت به PostgreSQL در نرم افزار:

وقتی با خطای Authentication method 10 not supported مواجه شدید باید بریم فایل pg_hba.conf که احتمالا در مسیر C:\Program Files\PostgreSQL\{version}\data وجود دارد در انتهای فایل مقدار scram-sha-256 در ستون Method به مقدار trust تغییر دهید تا خطای بالا رفع شود.

امیدوارم ازین پستم استفاده لازم ببرید. اگه سوالی داشتید کامنت بذارید حتما. در اولین فرصت پاسخ میدم.

تا پستی دیگه فعلا.

برنامه نویسیدیتابیسsql serverpostgresqlمهاجرت دیتابیس
من یک برنامه نویس هستم و دوست دارم مطالبی که در حوزه تخصصی ام یاد میگیرم را اینجا بین شما دوستان به اشتراک بزارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید