ویرگول
ورودثبت نام
رضا جلالت
رضا جلالت
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

داستان مصاحبه استخدامی من +[4 نکته مفید]

به یاد دارم آن زمانی که به دنبال کار مناسبی می‌گشتم یک آگهی نظر من را به خود جلب کرد وقتی به آن آگهی پیام دادم یک سری مشخصات اولیه را از من گرفت و چند روز بعد در واتس‌اَپ به من پیام داد که جذب نیروی کارشان تمام شده است و من را به یکی از همکارانش معرفی کرد وقتی من به او پیام دادم یک سری مواردی را به‌صورت صوتی برایم ارسال کرد و من وقتی گوش دادم حس کردم می‌توانم همکاری کنم.

در ادامه یک سری اطلاعات از من خواستند که حاوی آیتم‌هایی مثل شغل همسر – تعداد فرزندان خانواده – و اینکه فرزند چندم خانواده هستم بود آیتم‌هایی که هیچ ارتباطی به استخدام یک فرد حداقل در آن شغل نداشت.

تا اینکه روز پنجشنبه به من پیام دادند که اگر فرصت دارم روز جمعه برای مصاحبه بروم برای جالب بود که یک مجموعه بخواهد روز جمعه مصاحبه استخدامی برگزار کند که من گفتم روز جمعه فرصت ندارم و ان‌شاءالله روز شنبه می‌آیم تا اینکه ساعت 11 روز جمعه یک تماس واتس‌اپی با من گرفته شد که فردا برای مصاحبه بروم وقتی در مورد شرکت و کاری که باید انجام بدهم از ایشان سؤال پرسیدم جواب مشخصی ندادند و گفتند که باید در جلسه حضوری اعلام می‌کنند که کمی عجیب بود.

چون من آن زمان متأهل بودم در ادامه از من خواستند که همسرم را هم با خودم ببرم چون روی گزینش من اثرگذار است بازهم تعجب کردم که این مجموعه می‌توانست مدارک مربوط به تأهل من را درخواست کند که اثبات آن خیلی ساده بود.

همان لحظه پیام دادم و از آنها در خواست کردم اسم آن شرکت را به من بگویند و اینکه در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنند و قرار است من در چه حوزه‌ای فعالیت کنم که فقط یک اسم برای من ارسال کردند و ادعا کردند یک شرکت دانش بنیان هستند و وقتی آن اسم را در گوگل سرچ کردم چیزی عایدم نشد به سراغ سایت استعلام شرکت‌های دانش‌بنیان رفتم و در آن جا هم آن شرکت جز لیست شرکت‌های دانش‌بنیان نبود.

درهرحال در آن لحظه تصمیم گرفتم قید استخدام در آن شرکت و حتی شرکت در مصاحبه حضوری را بزنم چون باتوجه‌به شرایطی که گفتم همه چیز از جانب آنها گنگ و مبهم بود.

اما چند نکته:

1) استخدام فرایندی رسمی است و به نظرم هیچ شرکتی در روز تعطیل قرار مصاحبه استخدامی نمی‌گذارد مگر در مواردی خاص.

2) یک فرد جویای کار حق دارد در مورد شرکت و موقعیت شغلی خود اطلاعاتی داشته باشد حتی قبل از رفتن به مصاحبه.

3) اگر شما ارسال اطلاعات به مجموعه‌ای را دارد در مرتبه اول از ارسال اطلاعات اضافی خودداری کنید این که شما فرزند چندم خانواده هستید یا شغل همسر شما چیست در مرحله اول هیچ دردی را از مؤسسه استخدام‌کننده دوا نمی‌کند.

4) درخواست‌های شغلی را از مبادی و سایت‌های رسمی دنبال کنید و در مورد شرکت و مجموعه تحقیقات لازم را داشته باشید یک مجموعه کوچک اگر سایت هم نداشته باشد حداقل یک پیج اینستاگرامی دارد که بتوان آن را بررسی کرد.

این تجربه‌ای بود که من داشتم و احساس کردم به‌اشتراک‌گذاری آن می‌تواند مفید باشد خوشحال می‌شوم که اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید در کامنت‌ها بنویسید و به دوستان خود کمک کنید تا دید بهتری نسبت به کار و رفتن به مصاحبه استخدامی داشته باشند.

اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را با دیگر دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

ممنونم

مصاحبه استخدامیکاریابیشغل مناسباستخدام رسمیقرار مصاحبه
مدرس و مشاور سیستم سازی و توسعه کسب و کار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید