ویرگول
ورودثبت نام
Reza Kohandel
Reza Kohandel
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

راه اندازی ماژول ESP8266-01 به وسیله Arduino IDE قسمت دوم

تا اینجا ما یه برنامه توی IDE آردوینو آماده کردیم تا روی برد بریزیم . برای این کار نیاز داریم از یک مبدل USB به سریال استفاده کنیم من از PL2303TA استفاده کردم این مدلایی که آخرش TA داره ویندوز 10 رو ساپورت می کنن بنابرین به مشکل نمیخورین .

بریم سراغ وصل کردن پایه ها .

ESP 8266-01 Punout
ESP 8266-01 Punout

همونطوری که توی شکل می بینین توی این ماژول می تونین به این تعداد پایه از برد دسترسی داشته باشید .پایه ها رو به صورت زیر متصل کنید .

RX_esp -> TX_usb

TX_esp -> RX_usb

Reset,CH_EN -> VCC

GPIO0 -> GND

تغذیه رو هم که صددرصد وصل می کنیم :)

با زمین کردن GPIO0 می تونین برد رو ببرین توی مود پروگرم.

بعد از انجام این کار ها کدتون رو روی برد می تونین آپلود کنین چند لحظه صبر کنین تا صددرصد آپلود بشه و بعدش پین GPIO0 رو رها کنین و یه ریست بکنین تا برنامه تون شروع به کار کنه .

نکته اول : برای من کد Blink کار نمی کرد چون فکر می کنم پیشفرض اینه که LED به پایه TX وصل باشه که مال من نبود برای همین خودم اومدم یه LED به پایه TX وصل کردم تا کار کردنش رو ببینم.

نکته دوم : برای زمانی که از برد میخواین استفاده ای کنین که نیاز هست جریان زیادی مصرف کنه حتما تغذیه شو از جای درستی بگیرین مثل آداپتور. دقت کنین که حتما تغذیه 3.3 ولت باشه تا ماژولتون نسوزه .

یه سری بردهایی هست به اسم ESP32 خیلی چیزای خفنی روش داره در واقع مدل جدید پردازنده های ESP هست روشون بلوتوث و این چیزا هم علاوه بر وایفای داره شاید بد نباشه به اون هم یک نگاهی بندازین .

خب اینجا دیگه این مبحث رو تمومش می کنیم امیدوارم همه چیو گفته باشم.


الکترونیکوای‌فایesp8266espمیکروکنترلر
دانشجوی مهندسی برق علاقه مند به الکترونیک ، برنامه نویسی و مهندسی پزشکی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید