ویرگول
ورودثبت نام
رضا نیک صفت
رضا نیک صفت
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

مهندسی صنایع رو از کجا شروع کنیم؟!

سلام دوست خوب من، تعریف من از مهندسی صنایع یعنی زندگی.

پس سعی کن توی این رشته، زندگی کنی و هر چیزی رو با فکر خودت همراه با خلاقیت پیش ببری .

اول از همه بگم ما مهندس صنایع هستیم این یعنی نباید جزیره‌ای به چیزی نگاه کرد پس حتما حتما به همه‌چیز سیستمی نگاه کنید، تفکر سیستمی داشته‌باشید.

توی مبحث صنایع بیشتر منابعی که وجود داره بیشتر حالت تئوریک داره مخصوصا توی بعضی صنایع،مثل طیور که میشه فعالیت فعلی من دیگه خیلی مطالب کاربردی کم پیدا میشه اکثر مقالات هم فقط علمیه همین و قابلیت اجرا نداره.

من توی این مدت توی کارم آزمون و خطا زیاد کردم البته در کنارش سعی کردم از اساتید مختلف رشته خودمم کمک بگیرم تا میزان خطا رو کمتر کنم.

خب حالا میرسیم به اصل ماجرا دوستان شما توی رشته‌ای هستید که باید راجب همه چیز بدونید راجب هرچیزی که میشنوید و توی چند حوزه متخصص بشید.

اصل اول، هرچیزی رو شنیدی راجبش فقط کافیه با گوشی موبایلت سرچ بزنی هرجا که هستی فقط سرچ بزن.

نیاز نیست راجب هرچیزی حتما دوره،کلاس بری یا مدرس بگیری پس فقط سرچ بزن دوست خوب من ابزار یه مهندس صنایع اول از همه اینترنت هستش که باهاش سرچ بزنه و کلی محتوای پایه و حرفه‌ای می‌تونی پیدا کنی اما خب اینا چیزی از ارزش دوره‌های خفن که میتونی بری هم کم نمیکنه اگه فرصتش رو داری.

اصل دوم، توی هر مقطعی که هستی همه تمرکزت رو روی مباحث تخصصی بزار مثلا اگه کارشناسی صنایع داری می‌خونی اینو بدون باید راجب دروسی مثل کنترل پروژه، تضمین کیفیت، کنترل موجودی، روش‌های تصمیم‌گیری چند معیاره، ارزیابی کار و زمان(کارسنجی و زمانسنجی)، طرح‌ریزی واحد صنعتی؛ توی این کلاس‌ها حتی نفس هم نکش فقط گوش بده. مطالب رو قشنگ بگیر.

اصل سوم، خوره نرم افزارهای مختلف باش توی این رشته نباید به بن‌بست بخوری هرکجا هم گیر کردی سرچ میزنی اما اول همین چندتا رو یاد بگیر .

اول از همه نرم‌افزارهای پایه رو خوب یادبگیر یعنی چی؟! کدوما؟!

نرم‌افزارهای پایه: نرم افزارهای آفیس (Word, excel, power point, access, visio)

ببین اول قبل از هرچیز اینارو خوب بدون اینا به ظاهر خیلی ساده‌ست اما اینطور نیست با هرکدوم از اینا که کاربرد خیلی خفنی هم دارن میشه در حد یه نرم افزار خفن پیش رفت فقط کافیه بدونی چیکار کنی (راجب کاربرد دقیق هرکدوم در پست‌های بعدی حتما با جزئیات خواهم گفت).

نرم‌افزارهای تخصصی:

کنترل پروژه MSP یا Primavera

تضمین کیفیت Minitab

شبیه سازی Arena

و تمام، فقط اینارو خوب یادبگیر فقط همینا کافیه.

با این نرم افزارها میتونی هر خروجی که مد نظر مدیران یا هر کسی هستش رو به عنوان مهندس صنایع بگیری پس اعتماد کن.

راه ارتباطی با من Rezaniksefat74@gmail.com و توی تلگرام آیدیم Rezaniksefat خوشحال میشم باهم تبادل اطلاعات کنیم و هرجا که مشورت خواستی رو کمک من حساب باز کنی.

موفق باشی دوست خوب من






رضا نیک صفتمهندسی صنایعنرم افزارهای کاربردیتفکرسیستمیسپیدماکیان
سلام دوست خوب من. رضا نیک‌صفت هستم فارغ التحصیلی مهندسی صنایع دانشگاه گیلان و دانشجوی کارشناسی ارشد بهینه‌سازی سیستم‌ها. خوشحال میشم تجربیاتمون رو باهم به اشتراک بزاریم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید