ویرگول
ورودثبت نام
رضا توکلی
رضا توکلی
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

پادکست؛ یا چگونه یاد بگیریم پادکست بسازیم و به آن عشق بورزیم :)

با احترام به فیلم مورد‌علاقه‌ام،

دکتر استرنجلاو یا: چگونه یادگرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم :)

دیروز 20 بهمن 1937 مقاله‌ای رو در سایت فوربو منتشر کردم با عنوان «راهنمای جامع پادکست؛ 6 قدم تولید پادکست از ضبط تا انتشار» و سعی کردم همه‌چیز رو که در خصوص تولید پادکست می‌دونم توی اون بنویسم.

خیلی مطلب طولانی‌ای هم شد ولی تمامی زوایای تولید پادکست رو از اولین قدم که تهیه و آماده‌سازی محتواس تا انتشار در پلتفرم‌های معتبر پادکست رو پوشش داده.

یکی از بخش‌های مهم این مقاله به‌نظر من، آموزش انتشار پادکست در سایت با فید اختصاصی است. اگر دقت کرده باشید اکثر پادکست‌های فارسی که در حال حاضر فعالیت می‌کنن، از سرویس‌های میزبانی خارجی مانند لیبسین، بلوبری، پادبین استفاده می‌کنن که باید حسابشون رو به‌صورت غیرریالی شارژ کنن و طبیعتا هزینه زیادی رو باید متحمل بشن. حالا با سرویس انکر که رایگان هست کمی روند انتشار بهتر شده اما باز هم انکر مشکللاتی داره که باعث میشه کامل نباشه.

اما در این مقاله یک پلاگین وردپرس رو معرفی کردم که خود بلوبری توسعه‌اش و می‌تونید با نصب اون روی سایتتون به‌راحتی پادکست خودتون رو با فید اختصاصی که متصل به دامنه اصلی سایت خودتون هست رو داشته باشید. برای آپلود فایل‌ها هم نیازی به هاست سایت خودتون نیست و می‌تونید با تهیه حساب آپلود در یکی از سرویس‌های میزبانی که کمتر از 20 هزار تومان ماهانه براتون هزینه داره، قسمت‌های پادکست خودتون رو منتشر کنید.

در خود مقاله همه این موارد رو کامل توضیح دادم و می‌تونید تو سایت فوربو برید و بخونید مقاله رو. چون به کیفیت این مقاله اعتماد دارم :) می‌خوام که همه‌جوره خوب پخشش بکنم. علاوه بر خود این مقاله که دیروز منتشر شده، قسمت بعدی پادکست فوربو رو هم به این مقاله اختصاصی میدم. همچنین برای قسمت کتابخونه سایت فوربو هم، این مقاله رو به شکل کتاب الکترونیک آماده می‌کنم.

خوشحال میشم شما هم این مقاله من رو مطالعه کنید و نظرتون رو در موردش بهم بگید. اگر هم مفید دونستیدش، ممنون مشیم تو پخش اون به من کمک کنید.

https://furbodm.com/create-podcast/




پادکستپادکست فارسیتولید پادکستمقاله
نویسنده علاقه‌مند به داستان | سازنده فوربو | https://RezaTavakoli.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید