ویرگول
ورودثبت نام
Reza Re
Reza Re
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

ابزار فنی تولید محتوا چیه ؟

تا حالا شده بخواین محتوایی تولید کنید و ندونید باید از کجا شروع کنید؟
تا حالا شده از هنری که دارید بخواین یک عکس یا فیلمی تهیه کنید و در شبکه های اجتماعی یا سایت بارگزاری کنید و ندونید باید چکار کنید؟
تولید محتوا
تولید محتوا


من اینجا هستم تا تجربیات خودم رو باهاتون به اشتراک بذارم تا خودتون بتونید تولید محتوای نسبتا حرفه ای رو انجام بدین تا بتونید در این

زمینه قدم بردارید

قدم اول در تولید محتوا

برای تولید محتوا اول باید زمینه کاری خودتون رو مشخص کنید 
بعد به دسته بندی مطالب بپردازید و اون مطالب رو در قالب مناسبی به مخاطبین عرضه کنید

قالب مناسب زمینه کاری شما میتونه بصورت متن ، عکس ، ویدئو باشه

هرکدوم از اینها هم زیرشاخه هایی دارن :
متن : مقاله و پست و …
عکس : عکس واقعی ، عکس نوشت ، اینفوگرافی ، تایپو گرافی و …
ویدئو : ویدئوی طبیعی ، انیمیشن ، موشن گرافیک ، تیزر و …

صوت : اصلاح صوت ، افکت صوتی ، تولید پادکست و …

در زمینه متن من تخصصی ندارم ، پس اگه قالب مناسب کار شما بصورت متن هست به یک شخص متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

اما در زمینه عکس و ویدئو نرم افزارهای زیادی هستند که انتظارات شما رو برآورده میکنن .

من نرم افزارهایی رو معرفی میکنم که چند مولفه داشته باشن :

– بشه باهاشون کارهای حرفه ای کرد

– منابع آموزشی داشته باشن و یادگیری اونها خیلی سخت نباشه

– خودم بلد باشم

قدم دوم در تولید محتوا

حالا میرسیم به انتخاب نرم افزار

پریمیر
پریمیر


معرفی نرم افزار

برای کار در قسمت عکس دو نرم افزار قوی و معروف شرکت ادوبی یعنی فتوشاپ (Adobe Photoshop) و ایلستریتور (Adobe Illustrator)

برای کار در قسمت ویدئو پریمیر (Adobe Premiere) برای ویرایش ویدئو ، افترافکت (Adobe After Effects) برای جلوه های ویژه و انیمیشن دوبعدی و تیزر سازی ، کمتاسیا (TechSmith Camtasia Studio) برای ضبط صفحه نمایش لب تاب یا pc

برای کار در قسمت صوت نرم افزار اودیشن از شرکت ادوبی(Adobe Audition)

قدم سوم در تولید محتوا

اما بحث سخت افزارهای مورد نیاز

معرفی سخت افزار

تا اینجای کار تولید محتوا برای ما هزینه زیادی نداشت اما میرسیم به پرهزینه ترین بخش تولید محتوا

البته من سعی کردم راهکارهایی رو ارائه کنم که هزینه ها به حداقل برسه

کامپیوتر

برای تولید محتوا در هرکدوم از دسته های بالا نیاز به وجود یک سیستم کامپیوتری به شدت احساس میشه ، البته هستند کسانی که با تلفن همراه تولید محتوا میکنن با بعضی نرم افزار های ارائه شده اما توصیه نمیشه چون نرم افزارهای موبایلی محدودیت زیادی دارن و کار با گوشی برای این منظور که نیاز به دقت داره بخاطر کوچکی صفحه نمایش مشکلاتی رو برای بینایی و گردن درد و … بوجود میاره

سیستم مورد نیاز رو شاید اکثرا توی خونه داشته باشن ، برای ابتدای راه نیاز به سیستم خیلی حرفه ای نیست

رم ۴ به بالا و سی پی یو i3 به بالا برای شروع کافیه

در مورد لب تاب یا پی سی ، اگه جابجایی سیستم براتون خیلی اهمیت نداره سیستم رو پیشنهاد میکنم چون با بودجه مشابه سیستم قوی تری رو نسبت به لب تاب میشه جمع کرد.

موبایل

تلفن همراه هوشمند هم یکی از ابزار های ضروری برای تولید کننده محتوا است

برای بارگزاری در شبکه های اجتماعی ، استفاده بعنوان دوربین عکاسی و فیلم برداری ، استفاده بعنوان رکوردر برای ضبط صوت

بعضی از گوشی ها قابلیت ضبط از میکروفون خارجی رو هم دارن این دسته برای ضبط نریشن کار رو راحت میکنن ، برای تست این مورد میتونید به قسمت ضبط صدای گوشی برید و هندزفری رو وصل کنید ، اگه پیغامی داد که ضبط از میکروفون خارجی انجام میشه یعنی این قابلیت توسط گوشی شما پشتیبانی میشه و شما حتی میتونید با هندزفری صدا رو با کیفیت مناسبی ضبط کنید و نیازی به خرید میکروفون در اول راه ندارید

سه پایه

برای ثابت نگه داشتن گوشی برای تصویربرداری یا استفاده بعنوان رکوردر شما نیاز به سه پایه دارید ، سه پایه های رومیزی هم جوابگوی نیاز شما هستن و در صورت موجود نبودن با چند کتاب میتونید به نتیجه مورد نظر برسید.

قدم چهارم در تولید محتوا

آموزش

قطعا برداشتن قدم دوم تولید محتوا نیازمند آموزش نرم افزارهایی هست که نام بردیم

برای یادگیری باید زمان گذاشت و تمرین کرد تا به نتیجه مطلوب رسید

تیم جی اف ایکس فوتیج در کنار شماست تا در این مسیر به شما کمک کنه تا بتونید به تسلط کافی به این نرم افزارها برسید

ما در مجموعه جی اف ایکس فوتیج آموزش های کاربردی و جامع از نرم افزارهای تولید محتوا بعلاوه فوتیج ها و پروژه ها ، افکت ها و پلاگین های مورد نیاز تهیه و در اختیار شما قرار میدیم تا بتونید به اهدافتون در زمینه تولید محتوا برسید.

کلام آخر

این مطالب چیزی بود که من تجربه کردم اگه به نظر شما نرم افزار یا ابزار دیگه ای کمک میکنه به تولید محتوا خوشحال میشم نظرتون رو با ما به اشتراک بذارید

از تجربیاتتون در تولید محتوا برامون بگید ، منتظر نظراتتون هستیم

تولید محتواپریمیرافترافکتفتوشاپاودیشن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید