ویرگول
ورودثبت نام
رضوانه خانی
رضوانه خانی
خواندن ۱ دقیقه·۵ روز پیش

همه انسان‌ها اشطباه میکنند.

سلام؛

من امروز متوجه شدم همه انسان‌ها اشتباه میکنند! یافته عجیبی‌ست چون احتمالا همیشه میدانستمش اما نفهمیده بودم. نفهمیده بودم چون از اشتباه کردن میترسیدم و از اشتباهاتم شرمگین میشدم، نفهمیده بودم چون به قضاوت دیگران بیشتر از یادگرفتن خودم اهمیت میدادم و همگی این‌ها دلیلی میشد برای سخت‌گرفتن به خودم برای عالی بودن و چون عالی بودن ممکن نبود پس تلاش برای پنهان کردن این خودِ معیوب.

این را امروز فهمیدم زمانی که نتوانستم حتی یک کلمه از صحبت‌های دوستی را بفهمم که همیشه معتقد بودم خیلی شیوا و قابل فهم صحبت میکند و حتی الان هم معتقدم. چرا؟ چون من و احتمالاً ما دیدگاهمان نسبت به یک‌دیگر با صرف یک اشتباه دگرگون نمیشود، هرآدمی که متوجه کمبودها و محدودیت‌های خودش باشد، کمبودهای دیگران را هم میپذیرد. و آدمی که شمارا بخاطر اشتباهاتتان شرمگین میکند، احتمالا آدم شرم‌زده‌ای ست که بسیار از اشتباه کردن میترسد.


اشتباهشنبلیله
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید