ویرگول
ورودثبت نام
Rimersi
Rimersi
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

چطور با زمان حال ساده در انگلیسی جمله بسازیم؟

زمان حال ساده، ساده‌ترین زمان برای جمله‌سازی در زبان انگلیسی است که برای توصیف کارهای روزمره و واقعیاتی که همواره درست هستند استفاده می‌شود.

این مقاله نحوه ساخت این جملات را به شما آموزش می‌دهد.

ساخت این جملات بسیار ساده است:

فاعل + فعل (در زمان حال ساده) + مفعول (بقیه جمله)، مثال:

I work.

من کار می‌کنم.

این جمله از ساده‌ترین مثال‌های این زمان است که می‌توان با افزودن اطلاعاتی جمله را کاملتر کرد:

I work as a teacher.

من به عنوان یک معلم کار می‌کنم.

یکی از مهمترین نکات در مورد زمان حال ساده این است که برای فاعل‌های سوم شخص مفرد (she, he , it) به انتهای افعال s یا es اضافه می‌شود. مانند:

she works...she teaches...

همچنین می‌توان از زمان "حال ساده" برای صحبت در مورد کارها و یا اتفاق‌هایی است که به صورت منظم و با برنامه انجام می‌شوند. برای مثال:

I play chess once a week.

من یک بار در هفته شطرنج بازی می‌کنم.

I eat two eggs for breakfast everyday.

من هر روز برای صبحانه دو تخم مرغ می‌خورم.

همانطور که پیشتر هم گفته شد، زمان "حال ساده" برای بیان واقعیات نیز استفاده می‌شود:

I love my family.

من عاشق خانواده‌ام هستم.

برای توضیحات مربوط به منفی و سوالی کردن جمله‌ها در زمان "حال ساده" به قسمت "ویدیو" مراجعه نمایید.

تا اینجا نحوه ساختن جملات مثبت در زمان "حال ساده" رو آموختیم.

هم‌اکنون نحوه منفی و سوالی کردن جملات در زمان "حال ساده" رو توضیح خواهیم داد.

برای این منظور از فعل‌های کمکی do و does استفاده می‌شود که فعل کمکی "does" برای فاعل‌های سوم شخص مفرد (she, he, it) استفاده می‌شود. برای منفی کردن جملات، فعل‌های کمکی don't ,doesn't قبل از فعل اصلی جمله استفاده می‌گردد، مثال:

I don't play chess once a week.

من یک بار در هفته شطرنج بازی نمی‌کنم.

برای فاعل‌ سوم شخص مفرد:

She doesn't play chess once a week.

او یک بار در هفته شطرنج بازی نمی‌کند.

باید به خاطر داشته باشیم که در صورت وجود افعال کمکی در جمله، فعل اصلی جمله به صورت ساده می‌آید.

افعال کمکی برای سوالی کردن جملات نیز نیاز هستند. برای ساختن جملات سوالی، این ترتیب باید رعایت شود: افعال کمکی + فاعل + فعل اصلی به صورت ساده + مفعول (یا سایر موارد مورد نیاز در جمله). مثال:

Do you work as a teacher?

آیا تو به عنوان معلم کار می‌کنی؟

برای تمرین زمان حال ساده در مکالمات انگلیسی با پارتنرهای زبان تمرین کنید.

ریمرسی را در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کنید.

ریمرسیسایت آموزش زبانتمرین زمان حال ساده انگلیسیآموزش گرامر حال سادهپارتنر زبان
آموزش آنلاین زبان به روش تعاملی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید