ویرگول
ورودثبت نام
ac.robolink.io
ac.robolink.io
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

یک سبک زندگی جدید و با پایتون تجربه کن!

تا حالا فکر کردید به چه کسی می شه گفت پایتونیست؟؟؟

ببینید دوستان نتیجه اغلب دوره های یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون، برنامه نویسانی هستند که کار روتینی را انجام میدهند. برای مثال برنامه نویسی وبسایت یا آنالیز داده و سایر کارهایی که اغلب برنامه نویسان پایتون انجام میدهند!

اما سوال این جاست که آیا یک برنامه نویس پایتون به اینها ختم میشه؟
آیا پایتون میتونه ارتباطی با سبک زندگی داشته باشه؟

پایتونیست کیست؟

بواقع دوستان ما زمانی خودمون رو با یک چیز معرفی می کنیم که با اون بیشترین ارتباط رو در زندگی مون داشته باشیم. وقتی میگیم من پایتونیست هستم باید بیشتر از یک برنامه نویس ساده یا پیشرفته پایتون باشیم؛ ما باید در بیشتر کارهامون که پایتون میتونه در اونها نقشی داشته باشه بتونیم خلاقانه از این ابزار کارآمد استفاده کنیم و این چیزی است که به نظر من خیلی از برنامه نویسان پایتون ندارند !!!

خیلی ها همین مقدار یاد میگیرند که بتوانند فقط وبسایت طراحی کنند و یا فقط بازی بنویسند و بدتر اینکه خیلی ها فکر میکنند پایتون یعنی همین ها ... و میگویند چیز دیگری نداره :(

ببینید من نمیخوام بگم که همه میتونن در تمام رشته های تخصصی مثل وب ، اتوماسیون ، هک و امنیت ، هوش مصنوعی و ... متخصص باشن و من هم به این اعتقاد دارم که باید در یکی از این ها متخصص شد و پیش رفت؛ اما مساله اینجاست که خیلی کارهای دیگه میشه کرد.

میدونید که پایتون در بحث آنالیز داده و مصور سازی ، وب و اپلیکیشن ، اتوماسیون ، بازی سازی ، اینترنت اشیاء ، رباتیک و گرافیک، کاربردهای زیادی داره و با توجه به نزدیک بودنش به زبان انسان و لرنینگ کرو (learning curve) خوبش انتخاب اول خیلی هاست. اما میشه از این ابزار قدرتمند در زندگی هم استفاده کرد؛ مثلا میشه تو مراحل یک پایان نامه یا تحقیق جامع ازش بهره برد یا برای تعلیم ساده تر فرزندان یا ساده سازی یک کار وقت گیر و طولانی و سرگرمی و تفریح ازش استفاده کرد.

یک پایتونیست واقعی میتونه پایتون رو این طوری در زندگیش استفاده کنه و به این خاطر یک پایتونیست میتونه یک متخصص قلب باشه یا یک معلم مدرسه و بدون اینکه کاری رو که اکثر برنامه نویس های پایتون به صورت مرتب انجام میدن انجام بده، پایتونیست باشه . پس پایتونیست بودن به این نیست که شما حتما قصد کسب درآمد از پایتون رو داشته باشید و به اون به دید یک شغل نگاه کنید بلکه در بیشتر عرصه های علمی ، شغلی و زندگی روزمره تون میتونید از پایتون بهره ببرید و این منش اساسی یک پایتونیسته.

هدف ما و منش ما در دوره جامع پایتونیست اینه که یک پایتونیست واقعی تربیت کنیم و اینو در عمل هم نشون دادیم به همین دلیله که مخاطبای این دوره هم فقط برنامه نویسان آینده نیستند بلکه پزشکان ، علاقه مندان به هنر ، اساتید ، مدیران ، دانشجویان و یا هر شخصیت علمی ، شغلی یا اجتماعی حال یا آینده هستند که میخوان یک سر و گردن از سایر همکاراشون بالاتر باشن.

به تازگی برای یکی از دوستانم که سرپرست مترجمین یک سریال بود کاری انجام دادم که خودم خیلی ازش لذت بردم؛ شاید کار رو بشنوید بگید که چه کار ساده ای بود اما اون و از یک دردسر چند روزه و سخت نجات دادم. دیدم در حال جمع آوری اسامی کاراکترهای اون سریال برای ارائه یک توضیح مختصر درباره هر کدوم از اونها به مدیر دوبلاژه تا مدیر دوبلاژ بتونه اشخاص مناسب رو برای دوبله پیدا کنه و خیلی هم کسل و دپرسه؛ حقم داشت چون واقعا کار حوصله سر بری بود.

همون طور که داشت با دقت خط به خط رو میخوند تا اسامی کاراکتر ها رو یادداشت کنه و موردی از قلم نیفته بهش گفتم که میتونی فایلهای ورد این سریال رو برام رو فلش بریزی و بهم بدی !
گفت برای چی میخوای؟ گفتم میخوام بهت کمک کنم؛ گفت چه کمکی میخوای به من بکنی، باید خط به خط چک کنم دوست داری تو این کار به من کمک کنی؟
گفتم نه یه کار جذاب تر میخوام بکنم بشین و ببین.

همون طور که داشتیم با هم صحبت میکردیم لپتاپمو که همراهم بود از تو کیفم درآوردم و روشنش کردم ، فلش و متصل کردم و بدون وقفه شروع به نوشتن یک کد پایتونی کردم :

مراحلش این طوری بود که فایل های ورد رو تبدیل به یک استرینگ میکرد و توی اون استرینگ میگشت دنبال « : » هر جا دونقطه رو پیدا میکرد یعنی یکی داره یه چیزی میگه و اون قاعدتا یکی از کاراکتر هایی بود که اون دنبالشون بود. هر چی پیدا کردم و در نهایت ریختم توی یک ست (Set ) و در نهایت به لیست کامل نام کاراکترها دست پیدا کردم و ریختمشون تو فلش و بهش دادم.

کل این فرایند فکر میکنم 10 دقیقه وقت منو گرفت و وقتی بهش گفتم بیا تموم شد گفت: چی تموم شد؟ با خنده بهش گفتم همون چیزی که کلافت کرده بود. متعجب به من گفت انجامش دادی؟ گفتم آره.

این منش یک پایتونیست واقعیه و من در دوره جامع پایتونیست هنرجوهامو به این سطح میرسونم که با پایتون زندگی کنند، حالا میخوان در هر زمینه علمی یا شغلی یا اجتماعی فعالیت داشته باشند ، من به این فکر میکنم که چطور زندگی اونها رو با پایتون ساده تر کنم و این مفهوم رو یاد بدم که قرار نیست حتما یک کد پیشرفته با ده ها کتابخونه بنویسیم بلکه قراره کاربردهای ساده پایتون رو در ساده ترین اتفاقات روزمره ببینیم و بتونیم سریع دست به کد بشیم و بتونیم مسائل روزمره ساده و پیچیده رو با پایتون حل کنیم.

فرهاد ستوده هستم مدرس دوره های پایتونیست و ممنونم که تا انتهای این پست منو همراهی کردید، در پایان میخوام بهتون یک هدیه بدم و اون دوره 100% رایگان الفبای برنامه نویسی با پایتونه که میتونید با شرکت در این دوره 10 جلسه ای رایگان فصل جدیدی رو در زندگی شغلی و تحصیلی تون و حتی زندگی روزمره تون ایجاد کنید و یا اگر تمایل به ارتباط نزدیک تر با من و سایر پایتونیست ها دارید میتونید در کارگاه بینظیر پایتونیست شو شرکت کنید و به من اجازه بدید که به عنوان یک مربی دلسوز، همراه شما در ایجاد یک سبک زندگی ساده تر و پیشروتر باشم.

پایتونبرنامه نویسیپایتونیستآموزش رایگان پایتونسبک زندگی
آموزش صفر تا صد پایتون، دوره جامع پایتونیست، آموزش رایگان پایتون
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید