ویرگول
ورودثبت نام
rojin
rojin
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

منابع لغات آیلتس

همون طور که تو پست قبل گفتم استفاده از دایره واژگانی خوب و مرتبط با موضوع، 25% نمره رایتینگ (Writing) رو تشکیل می ده. غیر از رایتینگ 25% نمره اسپیکینگ (Speaking) هم مربوط به lexical resource یا همون دایره لغات (Vocabulary) هست. البته باز هم تاکید می کنم لغات مرتبط با موضوع. تسلط به لغات موضوعی آیلتس به افزایش نمره ریدینگ (Reading) و لسنینگتون (Listening) هم کمک می کنه.

من برای یادگیری لغت منابع خیلی زیادی رو امتحان کردم. از کتابای Oxford Word Skills و Focus on Vocabulary و BARRON'S ESSENTIAL WORDS FOR THE IELTS بگیرین تا Cambridge Vocabulary for IELTS و English Vocabulary in Use. ولی همون طور که گفتم فقط امتحانشون کردم و تا یه زمانی هیچ کدومشون رو درست و حسابی نخوندم. منبع برای لغت آیلتس تو بازار فراوونه و مشکلی که خیلی ها مثل من دارن اینه که میخوان همه شون رو بخونن. نتیجه هم این میشه که در نهایت چیزی که می خوان رو به دست نمیارن. من از یه جایی به بعد تصمیم گرفتم که به جای اینکه چند تا کتاب برای لغت بخونم، فقط یکی رو انتخاب کنم و همونو چند بار بخونم تا حسابی مسلط بشم.

راستی تو مطلب قبلی در مورد نمره هام نوشتم. شاید بد نباشه اون رو هم بخونین.

https://vrgl.ir/e3CGj

همون طور که گفتم یک منبع رو برای لغت انتخاب کردم که کاملا بهش مسلط بشم. با توجه به اینکه منابع زیادی رو دیده بودم، تصمیم گرفتم کتابی رو انتخاب کنم که کاملا مرتبط با آیلتس باشه و نیازهای من برای این آزمون رو برطرف کنه و منو به بیراهه نبره.

انتخاب من کتاب Vocabulary for IELTS انتشارات کمبریج نوشته پالین کالن بود. در مورد این نویسنده هم توی مطلب قبلی صحبت کردم. دلیل انتخابم این بود که این کتاب کاملا to the point هست. اختصاصی برای آزمون آیلتس نوشته شده و دسته بندی موضوعیش کاملا منطبق بر موضوعات رایتینگ و اسپیکینگ هست. تمرین های استاندارد 4 بخش اصلی آیلتس (Speaking, Listening, Reading, Writing) لا به لای درس هاش گنجونده شده و شما همزمان با یادگیری لغت، کاربردش توی امتحان رو هم یاد می گیرین.

کتاب لغات آیلتس کمبریج
کتاب لغات آیلتس کمبریج

این کتاب یک جلد پیشرفته هم داره که به نظرم یه کمی سخته و بهتره با همین جلد اولش شروع کنید. راستش من خودم خیلی با جلد advanced این کتاب ارتباط برقرار نکردم چون لغت های خیلی سختی داشت.

این دو کتاب دو اپلیکیشن تکمیلی هم دارن که کمک می کنه لغتایی که یاد میگیرین رو بهتر مرور کنین و به دایره واژگان فعالتون اضافه کنین تا نه فقط معنیشون رو بلد باشین بلکه بتونین ازشون استفاده هم بکنین.

اسم اپلیکیشن هم هست Cullen IELTS Vocab که من برای اندروید خریدم. اگه دوستانی هستن که برای ios ازش استفاده کردن هم لطفا نظرشون رو بگن.

اپلیکیشن یادگیری لغات آیلتس کمبریج
اپلیکیشن یادگیری لغات آیلتس کمبریج
آیلتسieltsانگلیسیزبانرایتینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید