ویرگول
ورودثبت نام
رویا عطارزاده اصل
رویا عطارزاده اصل
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

اشلی گراهام و Pronovias؛ در برابر فشن قالبی!

اشلی گراهام، مدل سی و دوساله آمریکایی، مدل پلاس سایز یا سایز بزرگی است که با همکاری برند اسپانیایی Pronovias ، که تخصصا در حوزه تولید لباس عروس و آکسسوری های آن فعالیت می کند ، دست به تولید کالکشنی از لباس های عروس زده اند که بر خلاف دیگر کالکشن های موجود در بازار، از سایز 0 تا 34 را شامل می شود.

اشلی انگیزه خود برای تولید و طراحی این کالشکن را ، تجربه ی دردناکش از انتخاب لباس عروس برای خود عنوان کرده است . او که در سال 2010 ، با جاستین اروین ، فیلمبردار و تصویرساز آمریکایی ازدواج کرده، از تجربه خرید و انتخاب لباس عروس در شهر محل تولدش ، نبراسکا ، به تلخی یاد می کند.

گراهام می گوید: من در انتخاب لباس مناسبی که به عنوان عروس ، حس دلنشین و دلچسبی را به من منتقل کند ، کار سختی داشتم ، زیرا که همه ی لباس ها برای سایز های 6 تا 10 طراحی شده و برای من امکان اینکه لباسی مناسب سایزم پیدا کنم وجود نداشت. من نهایتا مجبور شدم لباسی ازسایز ده انتخاب کنم که برای اندازه شدن در لباس محبور به پوشیدن گن های مخصوص بودم . علاوه بر اینکه در تمام روز احساس ناخوشایندی داشتم ، در روزهای بعد از روز عروسی هم دچار درد و گرفتگی در پهلوها و دیگر نقاط بدنم شدم.

اشلی گراهام معتقد است که همه ی زنان درتمام دنیا حق دارند که در روز عروسی شان زیبا و جذاب به نظر برسند ، اما این زیبایی و جذابی نیازمند راحتی نیز هست . هماهنگی و مدیریت یک میهمانی عروسی ، به اندازه کافی عروس و داماد را دچار استرس و هیجان و اضطراب می کند . این منصفانه نیست که عدم وجود لباس مناسب برای عروس و اجبار به رژیم های سخت لاغری ، این استرس و اضطراب را مضاعف کند.

این موردی است که خیلی از برندهای معتبر تولید لباس عروس از آن چشم پوشی می کنند و تنها به تولید لباس عروس به سایز مدل های لاغر می پردازند. در حالی که زنان تنها در یک سایز نیستند. زنان دنیای واقعی ، به سایز های متنوعی از لباس نیازمندند و در واقع برخلاف ایدئولوژی و سیاست برندهای معتبر و معروف ، تعداد این دسته زنان بیش از تعداد مدلها و زنان لاغراندام است .

این کالشکن شامل 16 طرح متفاوت و تنوع برای همه سایزهاست و در تمامی فروشگاه های برند Pronovias قابل تهیه است. قیمت این لباس ها از هزار دلار آغاز و نهایتا به سه هزار و پانصد دلار می رسد.

تنوع طرح های موجود در این کالکشن، به گونه ای است که همه ی سلیقه ها را شامل می شود، از لباس های آستین دار و دامن پفی و دکلته تا یقه شل و دنباله دار و دامن ماهی شکل . علاوه بر اینکه این تنوع در پارچه های استفاده شده نیز قابل مشاهده است.

گراهام پیش از این نیز دست به تولید و طراحی لباس مناسب پلاس سایز زده است. او قبل از ورود به صنعت لباس عروس ، در حوزه ی تولید لباس شنایی که محدود به یک سایز نباشد و برای همه ی سایزها قابل استفاده باشد نیز کار کرده است که این کالکشن نیز با عکسی از خود گراهام در حالی که باردار است ، رونمایی شد.

اشلی گراهام بیان کرده که دلش می خواهد هر کسی که از کالکشن لباس عروس هایش که با نام the Ashley Graham x Pronovias شناخته می شوند ، استفاده می کند ؛ احساس شجاعت ، درخشندگی و زیبایی کرده و با شادی و اطمینان به نفس ، فصل جدید زندگی اش را آغاز کند.

منتشر شده در نشریه اینستاگرامی مدوپیا، 25 دی 1398

https://www.instagram.com/p/B7WUz2Cjxmf/?igshid=rtfrrwblibvn


لباس عروسپلاس سایزسایز بزرگچاقیفشن
دوست دارم پایم را بگذارم آن طرف مرزها.دیپلم نمایش گرفتم، رفتم سراغ لیسانس ادبیات نمایشی و بعد هم کارگردانی سینما که برایم کلید جادویی زیستن در جهان امروز است و نوشتن ،که فانوس دریایی این طوفان است.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید