ویرگول
ورودثبت نام
مجله آرگا
مجله آرگا
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

شعر جشن تکلیف دخترانه و پسرانه با متن های بسیار زیبا

جشن تکلیف از انواع مراسم های مذهبی است که این جشن زیبا برای دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده اند برگزار می شود. در ادامه مجموعه ای جدید از شعر جشن تکلیف دخترانه و پسرانه را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این اشعار زیبا مورد توجه تان قرار بگیرند.


جشن تکلیف برای دختران در پایان ۹ سالگی و برای پسران در پایان ۱۵ سالگی گرفته می شود که این جشن زیبا یکی از انواع جشن های به یاد ماندنی برای دختران و پسران مسلمان است. انواع شعر جشن تکلیف از جمله اشعاری هستند که در مراسم جشن تکلیف توسط دختران و پسران خوانده می شوند و این اشعار مضامینی جالب و شاد دارند.


شعر جشن الفبا، شعر جشن تکلیف و شعر دهه فجر از انواع اشعاری است که برای مناسبت های خاص در مدارس خوانده می شود و هر یک از اشعار مضامینی جالب و دلنشین دارند و بهتر است این شعر های زیبا با ریتم خاصی خوانده شوند.


شعر جشن تکلیف دخترانه و پسرانه

شعر جشن تکلیف با ریتمی شاد و دلنشین

اشعاری که برای خواندن در جشن تکلیف انتخاب می شوند بهتر است دارای ریتمی شاد و جالب باشند تا همه افراد از شنیدن آن ها نهایت لذت را ببرند. در ادامه مجموعه ای از شعرهای جشن تکلیف دخترانه و پسرانه را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.


شعر زیبا و دلنشین برای جشن تکلیف


اشعار زیبا برای جشن تکلیف دخترانه

شعرهای کودکانه جشن تکلیف دخترانه اغلب در مورد نماز خواندن و رعایت کردن حجاب و اصول دین سروده شده اند که همه کودکان دختر از خواندن این شعرهای زیبا در جشن تکلیف خود لذت می برند.


شعر جشن تکلیف دخترانه


شعری زیبا و جالب برای جشن تکلیف دخترانه


شده ام نه ساله

جشن تکلیف من است


جا نماز و چادر

همه در کیف من است


دین من اسلام است

من مسلمان هستم


می رسد صوت اذان

شاد و خندان هستم


چادری داده به من

هدیه ای مادر من


مثل تاجی از گل

چادرم بر سر من


شده ام نه ساله

بعد از این خوشحالم


چون فرشته شده است

دست هایم، بالم


می پرم رو به خدا

لحظه ی سبز نماز


پنج نوبت هر روز

می کنم راز و نیاز


مثل گل می شکفم

باز در سایه دین


ای خدا! شکر! شدم

زود همسایه دین


شعر جشن تکلیف دخترانه با ریتمی دلنشین


اونروز که جشن تکلیف

تو مدرسه به پا شد


در دل کوچک من

شور و شری به پا شد


گفتم با یاد خدا

انس می گیرم همیشه


دلم با یاد خدا

راحت و آروم میشه


وقتی که بانگ اذان

می پیچه تو شهرما


من به نماز می ایستم

حرف می زنم با خدا


با اون خدا که مهربون و پاکه

خالق این زمین و آب و خاکه


با اون خدا که همتایی نداره

ابر سیاه به لطف اون، می باره


شعر زیبا و جدید جشن تکلیف


شعری ناب برای جشن تکلیف دخترانه


جشن تکلیف تو شد، ای گل من/ روز شادی تو شد، سنبل من

در رحمت به سویت باز شده/ سینه ات مخزن هر راز شده

تا رسیدم به سوی قرب خدا/ دلت آماده ی پرواز شده

جشن تکلیف تو شد، ای گل من/ روز شادی تو شد، سنبل من

دخترم جان دلم وقت نماز است تو را/ به در خانه ی حق، وقت نیاز است تو را

سر به سجده بنه و کن به خدا راز و نیاز/کن توکل به خدا راه دراز است تو را

جشن تکلیف تو شد، ای گل من/روز شادی تو شد، سنبل من

کن تو پیراهن تقوا به برت/ چادر عفت و عصمت به سرت

باش در خط علی و زهرا/ تا کند حضرت زهرا نظرت

جشن تکلیف تو شد، ای گل من/ روز شادی توشد، سنبل من

یک نصیحت ز ” شفیعی ” بشنو/ هر چه کشتی بنمایی تو درو

با ادب باش به پیش همه کس/باش اندر صف خوبان تو جلو

جشن تکلیف تو شد، ای گل من/ روز شادی تو شد، سنبل من


شعر جشن تکلیف جدید برای کودکان دختر


یه دختر نمونه/در مجلس زنونه

تو خونه پیش مادر /پیش پسر برادر


باپسرای خواهر/پیش عمو ودایی

وقتی حجاب نداره/اشکال شرعی داره یا نداره؟


هیچ اشکالی نداره-اینها همه محرمند


یه دختری بچه ها/روسری شو نبسته

بدون کفش و جوراب/توکوچه شون نشسته


می خوام بدونم آیا/حجاب او کامله؟


اشکال داره حرامه-حجابش ناتمامه


تو تفریح وزیارت /وقتی که بیرون می ره

در بین نامحرما/می شه وضو بگیره


اشکال داره حرامه-حجابش ناتمامه


تو کوچه وتو بازار/یه دختر دیگری

موهاش که مونده بیرون/از گوشه رو سری


وقتی می گم بپوشان/به من می گه کی گفته

ای بچه های عاقل/شما بگید کی گفته

پیامبر ما گفته-او از خدا شنیده


شعر کودکانه و جالب جشن تکلیف


شعری زیبا در مورد جشن تکلیف با ریتمی زیبا و جالب


به سن تکلیف رسیده ام من

به شکر خدا سپیده ام من

خوشا به حالم

با این سعادت

می گیرم امسال

جشن عبادت

عبادت من

چه دلنشین است

نماز مومن

ستون دین است

خد ا پرستی

باشد طریقم

با اهل تقوا

یار و رفیقم

بیزارم از بد ،

من خوب هستم

نزد خداوند

محبوب هستم

جشن عبادت

فرخنده بادا

مکتب اسلام

پاینده بادا


اشعار زیبا و جالب برای جشن تکلیف


اشعار زیبا و جدید برای جشن تکلیف پسرانه

همانطور که گفته شد جشن تکلیف برای پسران در انتهای ۱۵ سالگی گرفته می شود و شعرهای جشن تکلیف پسرانه مضامینی خاص و جالبی دارند که در ادامه سری جدید اشعار برای جشن تکلیف پسرانه را مشاهده خواهید کرد.


شعر پسرانه برای جشن تکلیف


شعر جشن تکلیف پسرانه جدید و زیبا


گل گشته غنچه هامان در باغ زندگانی کامل شده دل و دین در موسم جوانی


پایان رسیده وقت بازی وبی خیالی زین پس دگر عمل ها ثبت است و جاودانی(۲)


تکلیف گشته بر ما از سوی حق سبحان باری نماز و روزه حفظ کمال ایمان


چون پانزده بهار از دوران ما گذشته زین پس (هماره)بر ما باشد بهار قرآن


یارب مدد نما تا راضی کنیمت از خود در واجبات دین و پروردن تعبد


راضی کن از دل و جان یارب امام ما را زیرا که روشن از او چشم و نگاه ما شد


شاد و خجسته باد این جشن کمال انسان پیوستن گلی نو به بوستان ایمان


جشن بلوغ و تکلیف، جشن شکفتن ما هنگام وعده دادن وانگه عمل به پیمان(۲)


شعری کوتاه و زیبا درباره جشن تکلیف پسران


چون بیامد بار سنگین گران بر مسلمان

مقدمش باشد مبارک بر جمیع مومنان


چون ساعات بر تو آمد و این شدی

راز دل سر بسته بگویم مرد شدی


ای عزیز دسته گل که قلب تو پاک از گناه

تو بکن دستور قرآن را عمل تا باشی پاک از گناه


یک نصیحت کرده ام گوش کن

در قیامت آب کوثر نوش کن


پسرم روی تو خندان باشد

جشن تکلیفت مبارک باشد

جشن تکلیفشعرکودکانه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید