ویرگول
ورودثبت نام
سلطان فیروز
سلطان فیروز
سلطان فیروز
سلطان فیروز
خواندن ۳ دقیقه·۶ سال پیش

چرا تکنولوژی ضروریه؟

سلام

مطمئنا همه ما بارها به این فکر کردیم که چقدر قدیم‌ها همه چیز با صفاتر بود. نه موبایلی بود، نه تلویزیونی، و نه دستگاه Xbox ای که ما آدم‌ها بشینیم پاش و از لذت حضور همدیگه محروم بشیم.


همه ما (دهه شصتی‌ها) از زمان بچگی‌مون خاطرات واضحی رو در ذهن داریم که همه فک و فامیل خونه پدر بزرگ جمع می‌شدیم، بگو بخند داشتیم و دور هم روزها رو سپری می‌کردیم. و شاید بشه گفت که تاثیر تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی‌ها و افزایش سرعت زندگی شهری هست که باعث شده کمتر از حال هم باخبر باشیم. نه؟

اما آیا واقعا وجود تکنولوژی مضره یا ضروری؟!

خب در اینباره هم مثل هر چیز دیگری نباید صفر و صد یا سیاه و سفید به قضیه نگاه کنیم. درست مثل هر چیز دیگری که یک روی خوب داره و یک روی بد، تکنولوژی هم همینه. هم مزایایی داره و هم معایبی.

شاید بخاطر ذات انسانی‌مون، تمایل داریم تا همیشه نیمه خالی لیوان رو ببینیم. اما بیاید اینبار نیمه پرش رو ببینیم. تکنولوژی، در برخی شرایط و برخی مواقع، اتفاقا وجودش ضروریه!

مثلا به مثال‌های زیر فکر کنید...

خرید از هایپرمارکت‌ها

تا حالا چقدر به فروشگاه شهروند، رفاه، هایپرمی یا حتی سوپر مارکت پالادیوم رفتید؟ مطمئنا شلوغی این مارکت‌ها رو از نزدیک دیدین. و مطمئنا شما هم مثل بقیه یک سبد بزرگ رو پر از محصولات متنوع کردید و خرید ماهتون رو یکباره انجام دادید.

اما می‌تونید فکر کنید که هنگام پرداخت مبلغ خریدهاتون، اگر صندوق فروشگاهی و بارکد اسکنر و... (تکنولوژی) وجود نداشت، باید چه اعصاب خردی و ترافیک و حساب کتابی سرشار از خطا رو تجربه می‌کردین؟

استفاده از خدمات مالی یا دولتی

همین حالا و با وجود انواع خدمات بانکی الکترونیکی، امکان خرید و فروش آنلاین سهام، یا امکان ارسال انواع درخواست‌ها به دولت بصورت اینترنتی، باز هم وقتی به ناچار به شعب بانک‌ها، کارگزاری‌ها یا مثلا شهرداری‌ها مراجعه می‌کنید با سیل جمعیت و صف‌های طولانی مواجه می‌شید!

حالا فکر کنید که اگر همین خدمات الکترونیکی (تکنولوژی) وجود نداشت دیگه چی میشد!

رابطه‌های long distance

متاسفانه این روزها رابطه‌های زیادی بصورت long distance یا از راه دور برقراره. چه رابطه دوست دختر دوست پسری باشه، چه زن و شوهری و چه حتی مادر و فرزندی! چه این فاصله از یه شهر تا یه شهر دیگه باشه، چه از یک قاره تا قاره دیگه.

اما این فاصله‌ها مال این دوران نیست! مگه قدیم‌ها سفر کاری یا تفریحی یا زیارتی وجود نداشت؟ یا مگه قدیم‌ها کسی مهاجرت نمی‌کرد؟ چه برای تحصیل و چه زندگی.

اما این تکنولوژیه که این روزها رابطه‌های long distance رو حقیقتا ساده‌تر کرده، و آدم‌ها می‌تونن ساده‌تر دوری هم رو تحمل کنن. اینطور نیست؟


نظر شما چیه؟ بنظرتون چرا تکنولوژی ضروریه؟

۲
۰
سلطان فیروز
سلطان فیروز
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید