ویرگول
ورودثبت نام
سیاوش شماعیل زاده
سیاوش شماعیل زاده
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

مشکل پیدا نکردن وای فای رو چجوری حل کردم؟

وای فای خونه رو روی موبایل پیدا میکرد ولی روی لپ تاپ نه!

پیدا نکردن سیگنال وای فای
پیدا نکردن سیگنال وای فای

عارضم به خدمتتون که من یک مودم تی پی لینک دارم که سالهای زیادیه ازش استفاده میکنم. تا همین اواخر مشکلی نداشتم باهاش البته قبلا هم بعضیا بهم میگفتن که وای فای خونتو پیدا نمیکنیم ولی خب کی دلش میخواد بقیه به وای فای خونش وصل بشن؟!

خلاصه بعد از جابجایی خونه خودم هم به این مشکل برخوردم . وای فای رو فقط روی گوشی میتونستم وصل بشم، نه لپ تاپ خودم و خانومم و نه گوشی خانومم اصلا پیدا نمیکردن وای فای رو با این که سیگنال های بقیه همسایه هارو خیلی راحت نشون میدادن.

شستم خبر دار شد که قطعا مشکل از مودمه. کلی تو اینترنت گشتم و یه عالمه چرت و پرت پیدا کردم مثل اینه:

  • چراغ مودم را تست کنید
  • اتصال کابل را تست کنید
  • درایو را به روز کنید
  • و....

همشون به درد نخور بودن و مشکل حل نشد.

اخر سر نشستم تا به صورت جدی مساله رو حل کنم. با یکی از دوستان که تو کار شبکه بود هم صحبت کردم اونم نمیدونست.

در نهایت:

خیلی راحت رفتم توی ادمینی مودمم و فرکانس وای فای (Channel Bandwidth) رو گذاشتم روی 20 مگا هرتز و بعد از ذخیره و گذشتن چند ثانیه روی همه دستگاه ها ظاهر شد و قضیه به صورت هپی اِند به پایان رسید.

این موضوع شاید حدود 2 ماه ذهن منو مشغول کرده بود و گفتم این رو اینجا بنویسم تا شاید کسایی که همچین مشکلی خوردن بتونن راه حل رو پیدا کنن. چون خودم خیلی گشتم و چیزی پیدا نکردم.



وای فایwifiمشکل وای فایپیدانکردن وای فایوای فا
توی ویرگول مینویسم، میخونم، ترجمه میکنم. بیشتر توی اقتصاد و کسب و کار! طراحی برام مهمه و عاشق تکنولوژیم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید