ویرگول
ورودثبت نام
صبای دریا
صبای دریا
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

علوم و فنون یازدهم چرا این جوریه؟

دوشنبه ها روز مرگ منه.

یادمه روز سوم یا چهارم مهر امسال که سر کلاس نشسته بودم، دبیر علوم و فنون اومد و شروع کرد به درس دادن. دوشنبه بود... تا کتاب رو باز کردم با یک تاریخ ادبیات خیلی عجیب و غریب، چشم تو چشم شدم. یا خدا! این دیگه چی بود؟

از اون روز به بعد دوشنبه ها زنگ اول، ته کلاس قایم میشم که یه وقت نگه: صبا! نوبت توعه...

شاید فکر کنین که من کلا با فنون مشکل دارم. نهههه اتفاقا فنون دهم رو خیلی خیلی دوست داشتم ولی فنون یازدهم داره یه کوچولو سخت تر میشه.

شاید پارسال اگه کسی به من می گفت وقتی بری یازدهم، چقدررر وزن های شعر علوم و فنون می تونه عجیب و غریب بشه، اصلا باور نمی کردم!

علوم و فنون یازدهم
علوم و فنون یازدهم


نمی دونم ولی یه حسی بهم میگه مولف فنون یازدهم با ما انسانی ها مشکل داشته هااا(والا).

تاریخ ادبیات قرن هفت تا نه رو که به هر سختی بود پشت سر گذاشتیم ولی همین الان که دارم با شما حرف می زنم، درس مجاز بس نشسته و بهم زل زده... راستییی بچه ها من یه به کشف جدید رسیدم:

اون نکته های خارج از کتابی که دبیرای فنون میگن اصلا توی امتحان نهایی نمیاد! وای گفتم نهایی...

طبق محاسبات من، اگه بشینم از همین الان یه درس فنون رو بخونم و سوالای تشریحی براش حل کنم، ایشالا اردیبهشت دیگه شرش از سرم کم میشه و تمااااام. چند روز پیش، یه متنی می خوندم که نوشته بود داشتن روتین برای درس علوم وفنون خیلی جواب می ده. ولی برای یازدهمی ها یکم متفاوته.

مثلا به نظرم داشتن یه روتین سوال تشریحی و نهایی، بتونه کمکم کنه یه بیست خوشگل از علوم و فنون بگیرم.

انقدر که غر زدم، یادم رفت بگم معلم مون جدیدا داره چه حرکت خفنی میزنه. قضیه از این قراره که هیچ کدوم از بچه های کلاس مون، درست و حسابی علوم و فنون رو یاد نمی گرفتن. همه نمره ها پایین بود و بازدهی مون افتضاح...

دبیر مون هم از این قضیه اصلا راضی نبود و نمی دونست چیکار کنه تا اوضاع بهتر بشه، تا اینکه یه روز اومد سرکلاس و گفتش از این به بعد، همه باید برن خود ارزیابی های هر درس رو توی دفتر بنویسن!

باورم نمیشد!

مگه کلاس اولی هستیم که بهمون تکلیف بگی آخه...

روزای اول اجرای این طرح عالییی بود، بچه ها خود ارزیابی هارو نمی نوشتن، معلم داشت از نمره مستمر مون کم می کرد خلاصه یه وضعیت داغونی بود ها...

تا اینکه به این نتیجه رسیدیم که حداقل بیا امتحانش کنیم!

شاید واقعا جواب داد...

ولی خب فعلا درحال اجرای این قضیه هستیم و نمی تونم خیلی دقیق بگم بهتون که جواب داده یا نه، اما اتفاقی که افتاده این هست که احساس می کنم استرس پرسش های کلاسیم کمتر شده و حل کردن این خود ارزیابی ها همچین بی فایده هم نبوده.

تاریخ ادبیات این درس ادم رو پیر می کنه و این چند وقته خیلی فشار روانی اورده روم نمی دونم قراره چه جوری نهایی اش رو تحمل کنم خدا رحم کنه.

ولی قبول دارین همینجوری ساده و با سبک های قدیمی درس خوندن دیگه جواب نمیده؟

حداقل برای من که جواب نداده...

توی این فکرم فردا از دوازدهمی های انسانی مون بپرسم دارن برای فنون چه حرکتی می زنن؟ بعد اگه خوب بود بیام همون رو اجرا کنم.

توی پارت بعدی میگم نتیجه رو بهتون.

بچها شما هم اگه کمکی پیشنهادی دارین بهم بگین، منتظرم.

علوم فنونفنون یازدهمتاریخ ادبیاتیازدهمرشته انسانی
صبا ام سال یازدهم رشته انسانی ام و عاشق نویسندگی ام امیدوارم روزگار من رو به همون سمتی ببره که دوست دارم نه همون سمتی که دوست داره !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید