ویرگول
ورودثبت نام
صابر طباطبائی یزدی
صابر طباطبائی یزدی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

تجربه نصب یک ERP اوپن سورس به نام odoo با پایتون

من یک اوبونتو 22 ریختم

به کمک نصب vmware workstation 16 و دانلود iso ایمیج اوبونتو 22 بعد از نصب کامل اوبونتو خب حتما باید vmware tools نصب کنید

بعدش اودو 15 رو دانلود کردم. در یک پوشه مثلا در /home/odoo کپی کردم

هم میتونید کلون کنید از گیت هاب و هم میتونید از گیت هاب دانلود کنید.

بعدش پایتون و پیپ و nvm و نصب npm رو با nvm داخل پوشه ی اودو انجام دادم

خب nvm خیلی خوبه برای نصب و مدیریت نسخه های مختلف نود روی ویندوز و لینوکس

بعدش پایتون و دی بی ور رو نصب کردم و کرک کردم.

بعدش طبق داکیومنت نصب خود اودو 15 پیش رفتم و هر چی گفته بود نصب کرد

چیزهایی مثل pdf ماژول و غیره

بعدش رسیدم به اینکه باید پایتون 3.9 رو در کنار 3.10 نصب کنم

خب همونطور که میدونید 3.10 نصب هستش توی اوبونتو 22 به صورت پیش فرض

بعدش این پوشه odoo رو با venv کانفیگ کردم.

میتونید گوگل کنید که چه شکلی ساخته میشه یک کامند داره برای نصب خود venv و بعدش کانفیک activate کردن اون در این پوشه

بعدش همین پوشه پروژه رو در پای چارم باز کردم و تنظیمات گوشه سمت راست پایین برای اتصال به venv رو انجام دادم

نسخه 3.9 وصلش کنید
نسخه 3.9 وصلش کنید


بعدش دیتابیس رو چک کردم که یک دیتابیس خالی بسازم برای اودو. بعدش کانفیگ موقع ران شدن دیباگ پای چارم رو انجام دادم

کانفیگ  نام دیتابیس رو ببینید
کانفیگ نام دیتابیس رو ببینید


بعدش که اجرا میکردم همش خطا میداد که web یا base رو نمیشناسم


یک سرچی کردم دیدم باید py-open-ssl-20 به بالا نصب بشه که اون موقع 19 بود بروزش کردم و همه چیز اجرا شد و اومد بالا و الان دارم استفاده میکنم


گیت هابodoopythonerpopensource
برنامه نویس.42ساله. از مدرک MCSD دات نت سال 2002 شروع کردم البته بعد از لیسانس و تمام عمرم رو در مدیریت با ابزار های شیرپوینت و MSPS و CRM و غیره گذراندم.https://zil.ink/sabert
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید