ویرگول
ورودثبت نام
صابر طباطبائی یزدی
صابر طباطبائی یزدی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

منابع آموزش برنامه نویسی و شبکه و فناوری اطلاعات از کجا پیدا کنم؟

سلام خوبین

خیلی ها این سوال رو از من میپرسن! ولی جواب رو که حاصل 20 سال تجربه ی منه وقتی میگم کمتر کسی میره و متاسفانه انجامش نمیدن. یا اگر انجام میدن به من یادشون میره بازخورد بدهند.


راستش رو بخواهید یک تجربه مهم در یادگیری میخوام بهتون بگم که 20 ساله دارم ازش استفاده میکنم و خیلی خیلی برای من سودمند بوده، ولی یک چند خطی مقدمه داره که باید عرض کنم.

اگر کل اینترنت رو بگردید و در خیلی شاخه های برنامه نویسی و شبکه بخواهید داکیومنت متنی بخونید و مستندات زیر رو کنید. میدونید که یادگیری به کمک متن یک سختی ها و در عین حال یک خاصیت هایی داره و یادگیری به کمک ویدئوی آموزشی که یک متخصص که حرفه ای هستش و ماوس رو جلوی چشم شما تکون میده و نحوه کارش رو میتونید ببینید، یک مزیت های دیگری.. داره که هر دو با هم یک توتال سولوشن برای شماست. یک تصویر کامل در ذهن شما برای کار و پیشرفت شکل میگیره. این تصویر رو قدر بدونید.


مزیت های یادگیری ویدئویی: با دو مثال موجز:

  • یک لحظه استاد یک درس یک هات کی استفاده میکنه که ... اون هات کی خیلی مهمه.
  • یک لحظه استاد درس یک کلمه میگه که اون ابزار خیلی شما رو جلو میاندازه


مزیت های یادگیری متنی:

  • خیلی افراد از روی متن بهتر یاد میگیرن. بقیه هم با روش متنی یادگیری شون تکمیل میشه
  • دقیق تره. عمیق تره. علمی تره. قابلیت مکث روی مطالب و جستجوی مجدد اونها در گوگل وجود داره.


اما چگونه این ویدئوها و منابع رو پیدا کنیم؟

یک راهش اینه که تورنت رو بگردیم و هر روز و هر ماه و هر سال بگردیم و هر چی چیز جدید در تکنولوژی مورد نظر ماست مکرر جستجو و دانلود کنیم و خسته بشیم؟


آیا راه دیگری هم هست؟

اگر کل اینترنت رو بگردید و ساعت ها منتظر بشید و از تورنت و جاهای دیگه آموزش دانلود کنید و هر دانلودی سه روز طول بکشه. و این کار رو سالها ادامه بدید و با خستگی هاش کاملا مانوس بشید.. قدر و ارزش اون ویدئو رو میدونید. با دقت میشینید میبینید. چون برایش زحمت کشیدید.

اما خب اگر قدرشناس هستیدو نیازی ندارید که حتما برای رسیدن به یک گنج سختی و مشقات رو تحمل کنید تا قدرش رو بدونید چند خط زیر که توصیه من در اولین کامنت گذاشتم رو بخونید.



برنامه نویسیشبکهیادگیریمنبع مطالعهآموزش ویدئویی
برنامه نویس.42ساله. از مدرک MCSD دات نت سال 2002 شروع کردم البته بعد از لیسانس و تمام عمرم رو در مدیریت با ابزار های شیرپوینت و MSPS و CRM و غیره گذراندم.https://zil.ink/sabert
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید