ویرگول
ورودثبت نام
صدف امیدواری
صدف امیدواری
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

خطرناک ترین جمله های دنیا

من همینم که هستم
من همینم که هستم


چند روز پیش داشتیم با یکی از دوستام در مورد خطرناک ترین جمله ها صحبت میکردیم

بهم گفت بعضی از جمله ها انقدر به زبون اوردنش خرابی به بیار میاره حالا چه یه دفعه حرفشو برنیم یا با فکر و هدف این جمله هارو بگیم

بهش گفتم یکیشو بگو ببینم

گفت ببین من همینم که هستم

گفتم یعنی چی

گفت منظورم همین جمله بود من همینم که هستم میدونی یعنی چی؟

گفتم خب طرف همونی که هست رو میخواد نشون بده

گفت نه

یعنی من خودخواهم، مغرورم، لجبازم، نمیخوام تغییر کنم، به هیچکسم نیاز ندارم اقا اصلا من بهترینم

همینطور که داشتم فکر میکردم به این جمله بهم گفت یه مدیری داشتم که همیشه میگفت من همینم که هستم اگر نمیتونی با من کار کنی مشکل خودته (فکر کنم منظورش همون نباشی هستن خودمون باشه)

گفتم چی میشه یه مدیر بخواد این حرفو بزنه

گفت ببین بعضی از ادما تعصب دارن اشتباهاتشونو قبول ندارن و به همین دلیل اجازه اظهار نظر به دیگران رو هم نمیدن فقط دوست دارن دستور بدن و اجرا بشه. پس خودشونو بهترین میدونن و نیازی به تغییر هم ندارن البته از نظر خودشون

بهش گفتم این مدیرتون پس چطوری داره کار میکنه

گفت تا وقتی من جمع نکردم از پیشش برم خیلی از نیروهای خوبشو از دست داد چون بهشون میگفت شما نباشینم من نیرو دارم که این کارارو انجام بده و تو فقط باید به من بگی چشم

با هم خندیدیم و گفت خلاصه که این ادم همش در حال استخدامه و هیچکسو برای خودش نگه نداشته

بهش گفتم پس من همینی که هستم ینی قطع ارتباط ما ینی بزار و برو ینی من تغییر نمیکنم

گفت دقیقا اینکه فکر کنیم با زدن این حرف واو چقدر قدرتمندیم و موفقیم اشتباهه اینکه روی عقایدمون پافشاری کنیم چه در محیط کار چه در زندگی علاوره بر اذیت کردن اطرافیان باعث اذیت خودمون هم میشه

دیدم راست میگه ما ادما حتی با تغییر دادن یه عادت خیلی کوچیک و منفی میتونیم پیشرفت کنیم

حالا بنظر شما غیر از جمله من همینم که هستم چه جمله های خطرناک دیگه ای وجود داره؟ یا اصلا این جمله ای که گفتم خطرناک بود؟

باید مراقب باشیم هرگز از این جمله استفاده نکنیم و برعکس حتی اگر بهترین در کار خود هستیم؛ باز هم سعی کنیم هر روز یک قدم مثبت رو به جلو برداریم و یک عادت بد و منفی درون خودمون رو به یه عادت مثبت تبدیل کنیم.

باید هر روز برای تغییر حتی خیلی کوچک آماده باشیم و مشتاق یادگیری، بهبود و ساختن آینده‌ای بهتر باشیم.

در زندگی شخصی و کاری باید مراقب جمله هایی که میگیم باشیم، چرا؟

چون این جمله ها شخصیت، استعداد، قدرت، توانایی و روحیه ما رو به دیگران نشون می‌ده و آدم ها با حرف های ما در مورد ارتباط با ما تصمیم میگیرن.

گاهی اوقات بیان یه جمله ساده به همسر، فرزند، پدر و مادر، مدیر یا همکار می‌تونه سرنوشت زندگی ما یا اونارو تغییر بده.

پس مراقب گفتار خودمون باشیم...


جملات سنگینخطرناکگفتار نادرستسخنان اشتباهمدیریت صحیح
محقق در زمینه رفتارسازمانی، فرهنگ سازمانی و تعهد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید