ویرگول
ورودثبت نام
ساده
ساده
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

بهترین لپ تاب زیر 15 میلیون تومن در سال 1400

قبل از سلام، مهم ترین مورد اینکه به هیچ وجه از دیجی کالا نخرید!! اگر میخواین که قیمت اضافه تری بهتون داده بشه، اگر میخواین محصولی به دستتون برسه که اصلا ضمانتی نداره، اگر دوست دارین که در نهایت وارد ی معامله ای شده باشین که بازنده شمایید، من راهشو بهتون گفتم.

سلام، اول از همه بگم اینکه میگم زیره 15 تومن این نیست که لپ تاب 2 یا 3 تومنی بخوام معرفی کنم، چون راستش دیگه چنین چیزی نیس، یعنیا مثه این قاشق پلاستیکی شل ها توی ظرف نذری میمونه، فقط میره رو اعصابت بعد هم میشکنه مجبور میشی با دست غذا بخوری!!

قیمت خیلی زیاد هم خب خوبه ولی باید دید چه استفاده ای میخوای بکنی، من برنامه نویسم و یکی ام که یخورده حرفه ای بازی میکنم. پس برای من چیزای دیگه ای مهمه...

اول از همه ی توضیح کلی بدم لپ تاب چیاشو باید بدونین و اینا، پس حوصله اشو نداری، ی چند خطی میتونی بری پایین...

برند ها

تو این قسمت، تو این بازه قیمتی غیر از ایسوس و لنوو چیزه دیگه ای معمولا به گوش نمیخوره توی بازار و اینترنت، خوبه اشون این دوتاس. پس بریم قسمت بعدی....(جنساشون خوبه، هم رده بالا میزنن، هم رده پایین)

اگر دنبال چیز خیلی حرفه ای میگردی، MSI رو ببین، یعنی هر چی که قیافه داره، همونقدر داخلشم خشگل تره، یعنی من فقط دوست دارم درشو باز کنم بشینم نیگاش کنم، انقدر خشگله، ولی پوللللل، بیخیال، اینا 20 به بالا قیمت دارن، البته موقعی که دارم من اینو مینویسم...

ظرفیت حافظه رم

این قسمت مهمیه، بر اساس چیزی که انتخاب میکنین، قیمت ها تغییر میکنه، عملا اینو انتخاب کنین دیگه بقیه اش راحته. اگر کاره گرافیکی دارین، رندر های خاص دارین این قسمت باید بالا باشه، معمولا 8 یا 16 که خب خیلی میره بالا قیمت.

اگر استفاده خاصی نمیخواین از لپ تاب کنین (استفاده خاص که میگم برنامه نویسی، ادیت فیلم، طراحی انیمیشن و این دست کاراس، توهین نباشه به بقیه کار‌ها، ولی خب ی سری چیزا نیازمند سیستم های قوی ترین). پس من بهتون پیشنهاد میکنم همون 4 گیگ رم داشته باشین، مدل DDR4 باشه خیلی بهتره ولی خب DDR3 هم خوبه، اما اصلا سراغ DDR2 نرید. الان قیمت لب تابتون میشه 5 تا 7 تومن.

اگر خواستین بیشتر از رم استفاده کنین و سیستمتون روان تر کار کنه، رم 8 خوبه که قیمت رو میبره بین 7 تا 10 ملیون، و اگر هم 16 میخواین که خب تا 15 تومن دیگه جا داره.

پردازنده CPU

خب پردازنده intel هست که Core i7 و Core i5، چیزی که باید در نظر گرفته بشه اینه که شما باید حتما به نسل این پردازنده ها دقت کنید، تهش رو بگمف نسل 7 به بالا بگیرین، پایین ترش قوی هستنا ولی قدیمیه، چهار روز دیگه خیلی قدیمی تر میشه، دیگه به هیچ کاری نمیاد.

صفحه نمایش، کارت گرافیت، هارددیسک

اذیتتون نمیکنم، نمیخوامم خیلی تخصصی باشه این مقاله، اطلاعاتی که نیاز دارین برای خرید رو میخوام بگم و زیاد سرتون رو درد نیارم.

صفحه نمایش تو میان رده ها، معمولا full HD هستش وصفحه اش هم TFT هست، TFT توی آفتاب ضعیف عمل میکنه، مثل این گوشیا که میرن تو آفتاب چیزی دیگه توشون پیدا نیست، ولی خب لپ تاپ رو که معمولا تو فضای بسته ازش استفاده میکنن، پس نگرانی نداره.

هارد دیسک یا همون فضایی که بتونین فایل ها و عکساتون رو ذخیره کنین به طور معمول توی میان رده ها، معمولا یک ترابایت هستش، و بعضی موقع ها 256 اس اس دی میزارن روی سیستم، با این که جمش کمتره نسبت به هارد، ولی خب سرعت خیلی زیادی داره. البته بعدا اگر براتون مهمه که سرعتش بره بالا، میتونین سی دی رام رو جدا کنین و بجاش SSD بزارید.

کارت گرافیک هم معمولا nvidia بگیرین، کیفیت بهتری دارن نسبت به AMD ولی خب ی جاهایی بالا پایین میشن، ولی کلی همون nvidia کارایی خوبی داره.

خب دوستانی که این ی تیکه حرفا من رو میخواستن نشنون، ادامه ی چندتا مدل معرفی میکنم که به نظر خوبن، قابل استفاده‌ان برا مصارف خونگی و کیفیت لازمه رو دارن.



لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل VivoBook R423UF - AP

لپ تاپ 15 اینچی ارزان قیمت مدل ایسوس
لپ تاپ 15 اینچی ارزان قیمت مدل ایسوس


محصول شرکت ایسوس و خب بالاترین قیمتیه که میتونستم توی این مقاله بهتون پیشنهاد بدم، چون قیمتش بالا پایین میشه نمینویسم، روی لینک کلیک کنین همین لحظه ببینین چقدر قیمت داره، چند وقت پیش 9 بوده، الان هنوز دو برابر نشده، ولی نزدیکه دیگه کم کم.... باطری خوبی داره، میتونین همیشه دنبال خودتون داشته باشینش، Core i7 هستش و اینا...


لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X540UB-AF

این نیز هم ایسوس، مدل خوبیه، یکم ارزون تر...

لپ تاپ 15 اینچی ارزان قیمت مدل ایسوس
لپ تاپ 15 اینچی ارزان قیمت مدل ایسوس

کارت گرافیک nvidia است و دوگیگه، سی دی رام داره، میتونی اون قضیه ssd رو روش پیاده کنین. بعد دیگه Core i7 و نسل هشت، 12 گیگ رم داره، در کل سیستم قوی حساب میشه...


لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - Win

خب اینم ی لپ تاپ لنوو، اما core i3عه و بجاش نسل هشته و پرفروش، روی 8 تومنه...

لپ تاپ ارزان قیمت مدل لنوو
لپ تاپ ارزان قیمت مدل لنوو


لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - F

لپ تاپ ارزان قیمت مدل لنوو
لپ تاپ ارزان قیمت مدل لنوو

گفتم ارزون تر از 5 تومن نمیگم، دارم پشیمون میشم سره این یکی، ،اقا سره حرفم اصن هستم، 5 و خورده ای، رم خوبی داره DDR4 هم هست. فقط گرافیک نداره، در حده ی فتوشاپ ساده میتونین باهاش کار کنین، بازی و گیم رو اصلا پیشنهاد نمیدم، به عنوان ی لپ تاپ که داشته باشی، اینطرف اونطرف ببری خوبه...


لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 320 - AQ

لپ تاپ ارزان قیمت مدل لنوو
لپ تاپ ارزان قیمت مدل لنوو

رم 5، سی پی یو Core i5 و کارت گرافیک رادئون، میشه گفت سیستم خوبیه، و کار راه بندازه، اینو میشه باهاش بازی سبک هم اجرا کرد، پیشنهادم برای مصرف خونگی این میتونه باشه.



خب به پایان آمد این دفتر، اگر سوالی چیزی داشتین توی کامنت ها ازم بپرسید، بتونم حتما جواب میدم، موفق باشید و با لایک کردن ازم حمایت کنین که ازین پست ها بزارم بازم.
لب تاپ های زیر 15 ملیون تومنخرید لپ تاب ارزون قیمتلپ تاپ برای مصرف خانگی10 لب تاب برتر برای ایرانیانلپ تاپ با قیمت به صرفه
بزار ببینیم چی پیش میاد...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید