قوانین نامگذاری متغیرها ، توابع و کلاس ها در پایتون
موارد زیر قوانین نامگذاری متغیرها ، توابع و کلاس ها هستند که باید آنها را رعایت کنیم ، البته در ادامه نیز پیشنهاداتی برای نامگذاری بهتر ارائه شده است :
نام ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند ( case-sensitive ) برای مثال دو نام Age و age با هم متفاوتند.
نام ها می توانند شامل حروف کوچک و بزرگ، همچنین اعداد و _underscore باشند.
[ A-z , 0-9 , _ ]
نام ها نمیتوانند شامل کاراکترهای خاص مانند : !@#$%^&* باشند.
نام ها نمی توانند با عدد شروع شده و یا دارای فاصله باشند.
نام ها نمی توانند اسامی رزرو شده در پایتون باشند، مانند : int
نام متغیر ها نمیتواند به _ underscore ختم شود.
پیشنهاداتی برای نامگذاری بهتر :
بهتر است نام متغیر ، محتویات خود و برای توابع و کلاس ها نیز نام آنها ؛ عملکردشان را توصیف کند، برای مثال نام age برای ذخیره سن افراد . همچنین نام User برای نام کلاسی مربوط به کاربران سایت استفاده شود.
بهتر است برای متغیرهایی که از نوع boolean هستند ، ابتدای نام آنها را با _is شروع کنیم و در ادامه کلمه ای مربوط به محتویات آن متغیر را برای آن اسم استفاده کنیم.
بهتر است نام کلاس ها با حرف اول بزرگ نوشته شود.
امیدوارم این نکات بتونه به شما دوستان برای نوشتن کدهای تمیزتر کمک کنه ،