ویرگول
ورودثبت نام
صادق یزدانی
صادق یزدانی
خواندن ۲ دقیقه·۸ ماه پیش

چای صادق: دیدار با مهتاب

صدای دادش را از دور شنیدم:
آقا صادق! آقا صادق!
برگشتم به سمت مسیر صدا
اما تو اون شلوغی کوچه تنگ خیلی سخت میشد تشخیص داد صدا از کیه!
چند لحظه ای ایستادم، به دور و برم نگا کردم اما چیزی ندیدم.
خواستم به راهم ادامه بدم که دستی بر شانه ام خورد
برگشتم، نگاش کردم، خانمی میانسال نحیف با موهای پسرانه خاکستری رنگ با چهره ای سبزه هن هن کنان گفت:
آقااااا صاااادق، وایستا،
یه لحظه احساس کردم تو بغلش گم شدم و شانه های پیرهنم خیس شد،
تمام بدنم شد عرق سرد،
لرزه های درونی تمام وجودم را گرفته بود،
قادر به هیچ حرکتی نبودم
صدای پیرمردی که داشت بزور ارابه پر بارش را می کشید منو به خودم آورد
یواش تو گوشش گفتم: خانم ببخشید! و سعی کردم با دستام بازوهاش را بگیرم و از خودم دورش کنم
در حالیکه دستاش هنوز به گردنم حلقه خورده بود نگام کرد و گفت: نشناختی؟
من مونده بودم چی بگم
یعنی تو اون موقعیت مغزم اصلن کار نمیکرد تا سرچ کنه بفهمه چی به چیه.
***************
چای پر رنگ دیر دم را تو استکان کهنه گذاشت جلوم و پک غلیظی به سیگارش زد و با صدای بم و خش دارش ادامه داد:
چن سال میشه ندیدیم همو؟ بیست سال؟ ۱۷-۱۸ سال؟
خیلی عوض شدم، نه؟ .
به مرد ۵۰-۵۵ ساله که اونورتر مشغول کار بود اشاره کرد و گفت شوهرمه. داریم اینجا بُرِس درس می کنیم. کار خوبیه خدا را شکر، می کشه ما را تو زندگی...
شوهرش که چند دقیقه ای بود پیشمون نشسته بود، استکان چای را سر کشید و گفت:
"تو این کارگاه ۶۰ متری هم کار می کنیم هم محل زندگی مونه. مهتاب، دروغ نگم، هفته ای چند بار اسم صادقو میاره و هزار بار تعریف میکنه گذشته اش را که تو توش بودی. صادق تویی؟ راسش اصلن بهت نمیاد. یه ذره آدم اینقدر دل گنده؟"
صورتشو آورد جلو و با اعتماد به نفس کامل تو گوشم یواشکی گفت: دوستت داره هنوز. دیگه اینجا نبینمت عوضی! و بعد زد زیر قهقهه!
آدما عجیبن، دو روز با یکی میرن سفر اما سالها اون دو روزو تعریف می کنن. انگار همه زندگیشون خلاصه شده تو اون دو روز.
من هنوز تو شوک بودم.
*************
آخرین باری که مهتاب را دیده بودم، تو حبس بود که داشت به همت خَیِری آزاد میشد. بعد آزادیش، چند بار برای پیگیری سر و سامان‌ گرفتنش در تماس بودم باهاش.
یادمه هی می گفت بزا زیر سایه ات باشم اما من هرگز و هرگز...و همیشه تو فکر خلاصی و رفتن بودم.
*********************
آیا دعوت مرا به چای صادق می پذیرید؟
با عضویت در خبرنامه #چای_صادق با لینک زیر از آخرین خبرهای چای صادق مطلع می شوید:
Subscribe on LinkedIn https://lnkd.in/daTdD-ch

چای صادق محصول نیست، یک رویداد دو نفره است. آیا دعوت منو به چای صادق می پذیرید؟
چای صادق محصول نیست، یک رویداد دو نفره است. آیا دعوت منو به چای صادق می پذیرید؟


چای صادقصادق یزدانیرویدادچای صادقلینکدینشنیده شدن
یزدانی دکترای کسب و کار ازهاروارد و دکترای مهندسی مالی ازدانشگاه سیدنی استرالیامیباشد. وی38 تجربه در زمینه انرژی و گردشگری بوده وکاروانسرای دودهک را پس ازمرمت تبدیل مرکز آموزش،اقامت ورفاهی نموده است.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید