ویرگول
ورودثبت نام
سعید عبدالهی
سعید عبدالهی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

متد call در جاوا اسکریپت

call method in JS
call method in JS


سلام رفقا

امیدوارم حالتون عالی باشه.

در این پست میخوایم با متد call() در جاوا اسکریپت آشنا بشیم و خیلی راحت ازش استفاده کنیم.

برای توضیح این متد با یه مثال خفن و خلاقانه ی خودم میریم جلو که کامل یادش بگیریم.

فرض کن ما یه آموزشگاه برنامه نویسی داریم و میخوایم دوره های جاوا اسکریپت، ری اکت و پایتون رو برگزار کنیم.

پس برای نشون دادن اطلاعات دوره ها باید از آبجکت استفاده کنیم

مثال پایینو نگاه کن:

من اطلاعات اولیه هر سه تا دوره در قالب آبجکت نوشتم. مثلا دوره جاوا اسکریپت، نامش فلانه، توضیحاتش، و نوع کلاسش (حضوری / آنلاین).

در اینجا ما یه تابع نوشتیم که اسمش fullInfo هستش و کل اطلاعات رو در کنسول به ما نمایش میده. ولی یه ایراد داره...

این تابع رو ما برای هر سه تا دوره تکرار کردیم که کار قشنگی نیست و تعداد خط های برنامه زیااااااااد شده.

این جا متد call به کمکمون میاد.

آقای call میاد میگه، چه کاریه که تو در هر آبجکت کدهای تکراری بنویسی....

بیا یه آبجکت بنویس و کدهایی که فک میکنی در جاهای دیگه هم ممکنه به کارت بیاد رو، داخلش بنویس و دیگه کاریت نباشه...

من میام از آبجکت این کدارو قرض میگیرم...

مثال بالا به صورت درست:

توضیحش:

خط 4 تا 12 : در اینجا من یه آبجکت تعریف کردم و درونش اطلاعات کلی دوره هارو در قالب یه تابع تعریف کردم. تا این جا درست؟

خط 14 تا 18: در اینجا یه آبجکت برای دوره ی جاوا اسکریپت درست کردم و بهش گفتم که اسم دوره، توضیحات و نوع دوره، فلانههههه.

خط 20 تا 24: در اینجا هم اطلاعات دوره ری اکت رو نوشتم.

خط 26 تا 30: اینجام که دوره پایتون رو قرار دادم.

متد call بهت کمک میکنه که یه متدی بنویسی که در آبجکت های دیگه هم بشه ازش استفاده کرد.

حالاااااااااا.....

خط 32، 33 و 34 یه جور کار میکنه. یکیشو توضیح میدم، دو تای دیگه رو خودت میتونی آنالیز کنی....

خط 32 میگه اون آبجکت course بوووووود، بیا بنویسش

بعد فانکشن fullInfo رو بعدش قرار بده.

در نهایت call رو بعدش بنویس که بیاد از course هرچی داره قرض بگیره.

در آخر بهش میگی که کدوم دوره رو الگو برداری کنم. که من بهش گفتم بر اساس اون قالب بیا jsCourse رو درست کن.

تمااااااااااام. این از متد call

نتیجه کار در کنسول:

امیدوارم با متد call آشنا شده باشی.

اگه سوالی داشتی حتما بپرس.

دوستون دارم.

call methodcallجاوا اسکریپتجاوااسکریپتjavascirpt
میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید