ویرگول
ورودثبت نام
سعید عبدالهی
سعید عبدالهی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

مفهوم getter and setter در جاوا اسکریپت

getter and setter in JavaScript
getter and setter in JavaScript


سلام رفقا

امیدوارم حالتون عالی باشه.

یه مفهوم مهم در جاوا اسکریپت رو امروز میخوایم خیلی راحت یاد بگیریم.

میخوایم ببینیم getter و setter چیه؟ و چجوری میشه ازش استفاده کرد.

فرض کن من یه آبجکت در جاوا اسکریپت به صورت دستی ساختم.

مثالو نگاه کن:

getter in js
getter in js

توضیح مثال: در اینجا من یه آبجکت ساختم که

اسمش: سعید (پراپرتی)

فامیلیش: عبدالهی (پراپرتی)

زبانش: فارسی (پراپرتی)

به تک تک خط های بالا یه پراپرتی (property) میگن.

حالا من میخوام مقدار پراپرتی language رو نگه دارم.

در اون صورت از get استفاده میکنم. بعدش یه اسم میزارم مثلا lang()

در نهایت میگم همون آبجکته بووووووود (this) ، بیا زبانشو برام نگه دار و روی صفحه نشون بده.

این از مفهوم getter

**************************

بریم سراغ setter ؟

اینجا دیگه کار راحته.

با همون مثال بالا میرم جلو.

من میخوام زبانش اون شخص رو به صورت داینامیک وارد کنم نه دستی.

اصلا زبانش فارسی نیست، انگلیسیه...

عکس پایینو نگاه کن:

setter in js
setter in js

اینجا هم همون آبجکت رو دارم. به جاوا اسکریپت گفتم که پراپرتی language رو مثلا اشتباه وارد کردم، حالا میخوام به صورت داینامیک تو تغییرش بدی.

پس set رو تعریف میکنم.

و بعدش میگم که زبان اون آدمه انگلیسیه و در نهایت مقدارشو عوض کن.

این از setter و getter .

خدایی کلی مقاله خوندم تا خودم این موضوعو بفهمم....

اگه با این دو مفهوم آشنا شدی و یادش گرفتی، ازت میخوام که تو هم به بقیه یاد بدی. همین.

دوستون دارم.

جاوا اسکریپتمتد getter and setter در جاواgettersetterjavascirpt
میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک بشم و این داستان همچنان ادامه داره...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید