ویرگول
ورودثبت نام
Saeed
Saeed
خواندن ۳ دقیقه·۶ ماه پیش

بوت کمپ کوئرا، با این قیمت ارزشش رو نداره!


سلام به همگی

بنده تو بوتکمپ تابستانه ی جنگو ۱۴۰۲ کوئرا شرکت کردم و الان که ۲ هفته مونده تموم بشه

به این نتیجن رسیدم که خوب بود ولی نه با این قیمت!

من ۹ میلیون دادم برا ثبت نام و الان شده ۱۶ میلیون! چه خبره بابا!

اولش میگن که ۱ هفته فرصت دارید که کنسل کنید ولی عملا در این ۱ هفته اتفاق خاصی نمیوفته که شما تصمیمی به انصراف بگیرید...


از لحاظ مدل تدریس هم عین دانشگاه!

ولی بیشتر استاد هایی که میارن افراد شاخصی هستن که از این لحاظ خوبه...

تدریس آنلاین بود و برای ما روز های 5شنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا 3:30 ظهر کلاس داشتیم...

که هر یک ساعت و نیم، نیم ساعت استراحت داشتیم...

روز های دوشنبه کارگاه داشتیم که اینطوری که خوشون میگفتن اضافه برنامه است و وظیفه ی اونا نیست که برگزار کنن ولی لطف می کنن و برگزار می کنن و بعضی وقتا هم که نفرات زیر 15 نفر میشد کلاس برکزار نمی شد...


ببینید تقریبا همه ی کار رو خودتو باید انجام بدید...

فقط تفاوتش اینه که اینجا 2 روز 5.5 ساعت جمعا 11 ساعت در هفته کلاس آموزشی دارین و منتور هایی که بالا سرتونن و پروژه ی هر هفته رو پیگیری می کنن و سوالاتتون رو پاسخ میدن ولی راه حل نمیدن چون راه حل رو باید خودتو پیدا کنید...


یه سیستم جاجمنت خیییلی مسخره ای هم دارن که به صورت خود کار پروژه تون رو چک میکنه و بهتون نمره میده که خیلی وقتا هم اشتباه میکنه... چرا؟ چون کامپیوتر خلاقیت نداره و اگر در کدتون خلاقیتی به خرج بدین که کامپیوتر براش از پیش تعریف نشده باشه بهتون صفر میده...


تنها مزیت این کلاس ها اینه که کمی با کار گروهی آشنا میشید و با گیتهاب و مرج کردن برنچ و اینها و اگر برنامه ریزیشخصی ندارید براتون برنامه ریزی میکنن..


به نظر من شرکت در این کلاس ها یعنی من نمیتونم خودم برنامه داشته باشم و یاد بگیرم تو برام برنامه بریز و یادم بده منم بهت پول میدم... که همین کارم نمی کنن...


در کل اگه مثل من فکر میکنی که با پول خرج کردن میتونی برا خودت یه شغل دست و پاکنی سخت در اشتباهی...


البته پول باید خرج بشه ولی زحمت هم باید بکشی، فکر نکن که همین 9 یا 16 تومن رو بدی بعد از 3 ماه صاحب شغل میشی نه، همین جا هم همه ی زحمت هارو باید خودت بکشی و بدون بوت کمپ هم همه ی زحمت هارو باید خودت بکشی پس چه بهتر که از همون اول خودت شروع کنی...


همین 3 ماه رو وقت بزار

چند تا پروژه ی مشتی برای نمونه کار بزن و آپلود کن رو گیت هابت و در حین انجام این پروژه ها یاد بگیر...

و در مورد کوئرا کالج هم قضیه همینه... پروژه رو میزنی و آپلود میکنی ولی چون دقیقا اون چیزی نیست که برای سیستم تعریف شده بهت 0 میده... دقیقا باید همون باشه...

ولی چون کالج قیمتش خیلی کمتر از بوت کمپه ارزش خریدش بالاتره...


بازم این پست رو در طی هفته های مونده آپدیت می کنم تا کسایی که مثل من فکر میکنن، پولشون رو هدر ندن...



بوت کمپکوئراکوئرا کالجزندگی در کوئراquera
Programmer and Reverse Engineer
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید