ویرگول
ورودثبت نام
Mohammad Safa Kamali
Mohammad Safa Kamali
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

اموزش اسکرچ(جلسه ی دوم)

سلام دوستان

توی جلسه ی پیش درمورد محیط اسکرچ صحبت کردیم.

توی این جلسه از اموزش اسکرچ می خواهم درباره ی قسمت رویداد ها و کد های ان صحبت کنم.

ما توی قسمت رویداد ها یک سری کد ها داریم که که زمان کد ها انجام شدن کد های دیگر را کنترل می کنند. اولین کدی که باید هر اسکرچر(برنامه نویس اسکرچ)باید یاد بگیره کد "وقتی روی پرچم کلیک شد" هستش. شما می توانید این کد را از قسمت رویداد ها مانند تصویر زیر پیدا کنید.


همان طور که از اسمش هم معلومه یعنی وقتی که روی پرچم کلیک شود. شما می توانید با استفاده با این کد کد های دیگر را کنترل کنید. یعنی کدی که می خواهید در ان موقع انجام شود را زیر ان بگذارید. فعلا ما کد دیگری یاد نداریم. پس بهتر است فعلا خودتان را درگیر این کار ها نکنید.

کد بعدی که می خواهم اموزش بدهم کد "وقتی کلید # فشرده شد" است. شما میتوانید با استفاده از این کد رویدادی یک کد را کنترل کنید. شما به جای علامت # می توانید کلید مورد نظر را انتخاب نمایید.

مثلا کدی بنویسید که وقتی کلید فاصله فشرده شد یک اهنگ که خودتان مشخص می کنید پخش شود.

خوب، این جلسه ی ما هم به پایان میرسد.

حالا برای اینکه ذوقتان برای یادگیری اسکرچ بیشتر شود پیشنهاد می کنم به سایت اسکرچ بروید و در کادر جستجو نام "mohammadsafa" جستجو کنید تا پروژه هایی که من ساخته ام را ببینید.

این هم ادرس سایت اسکرچ: https://scratch.mit.edu

تا جلسه ی دیگر خداحافظ

اموزش اسکرچبرنامه نویسیاموزش اسکرچ جلسه ی دومرویداد ها در اسکرچاسکرچر
من برنامه نویس پایتون هستم و به دنیای برنامه نویسی علاقه ی بسیاری دارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید