Mohammad Safa Kamali
Mohammad Safa Kamali
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

اموزش پایتون (قسمت دوم)

سلام دوستان

با قسمت دوم اموزش پایتون در خدمت شما هستم.

توی جلسه ی قبل در مورد دستور print و کاربرد ان صحبت کردیم.

توی این جلسه قرار هست با دستور input آشنا شویم. + تعریف متغیر

احتمالا الان از خودتان می پرسید کار این دستور چیست؟

کار این دستور این است که ...

بگذارید با یک مثال پیش برویم. مثلا شما می خواهید برنامه ای بنویسید که نام ما را بگیرد و قبل ان کلمه ی Hello را بگذارد. این شکلی ما یک برنامه داریم که میتواند به هرکسی سلام کند.

آن قسمتی که ما می خواستیم نام کاربر را از او بپرسیم باید از دستور input استفاده کنیم.

دستور input به این شکل است:

input()

این دستور فقط منتظر می ماند کاربر چیزی را وارد کند.

ولی برای استفاده از آن باید ابتدا آن را توی یک متغیر ریخت سپس از نام متغیر استفاده کرد.

متغیر ها حافظه ای هستند که ما میتوانیم داده ای را درون ان ذخیره کنیم.(مانند یک عملیات ریاضی و ...)

ساختار تعریف متغیر در پایتون به این شکل است.

{Name} = {Value}

به جای {Name} باید نام متغیر نوشته شود و به جای {Value} باید مقدار متغیر ریخته شود.

حالا که تعریف متغیر را یاد گرفتیم، باید دستور input را درون یک متغیر قرار بدهیم.

name = input()

من در این جا نام متغیر رو name گذاشتم ولی شما می توانید نام دیگر انتخاب نمایید. ولی مناسب ترین نام برای این متغیر این نام هستش.

قبل اینکه از به کاربر اجازه ی نوشتن بدهیم باید از کاربر بخواهیم که نام خود را بنویسد.

print(&quotplees enter your name:&quot) name = input(&quot>&quot)

من برای اینکه کاربر بفهمد که باید چیزی را تایپ کند داخل پرانتز input یک رشته < قرار دادم یعنی "<".
حالا خروجی این می شود.

plees enter your name:
>

حالا کاربر باید نام خود را وارد کند و اینتر را بزند.

حالا باید بگوییم قبل اسم کلمه ی Hello را بگذارد.

برای این کار این کد را به برنامه اضافه می کنیم.

print(&quotHello &quot + name)

ما در این جا گفتیم که بیا Hello را به الاوه ی متغیر name کن. متغیر name همان متغیری هست که نام کاربر در ان قرار دارد.

نکته : حتما بعد کلمه ی Hello یک فاصله بگذاریم تا اسم به Hello نچسبد.

تمام، کد ما پایانی ما به این شکل است:

print(&quotplees enter your name:&quot) name = input(&quot>&quot) print(&quotHello &quot+name)

دیگه الان احتمالا ادامه ی جمله ی من رو فهمیده باشید.

تا جلسه ی دیگر خدا نگهدار.

پایتوناموزش پایتونجلسه ی دوم اموزش پایتونویرگولبرنامه نویسی
من برنامه نویس پایتون هستم و به دنیای برنامه نویسی علاقه ی بسیاری دارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید