ویرگول
ورودثبت نام
Mohammad Safa Kamali
Mohammad Safa Kamali
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

متغیر گذاری درون یک متن!

به نام خدا

مقدمه

سلام.

برای شما تا حال پیش اومده که یک متن داشته باشید و درون اون متغیر بذارید؟ مثلا شما یک متن دارید مثل این متن:

Name: Ali
Last Name: Ali Zade
GozinehaTamome?: Are Natars!

حالا شما 100 تا نفر رو دارید و بخواهید برای هرکدام از این ها یک متن مانند همین بنویسید. خب مطمئنا شما می روید و برنامه ی Notpad رو باز می کنید و این کار رو انجام میدید ?. ولی حالا فرض کنید این متن خیلی طولانی باشه (خیلی خیلی) آیا باز هم همین کار رو می کنید؟ ...

من اومدم برای این مشکل یک برنامه نوشتم که بتوانیم با ان این کار رو انجام بدهیم. شاید الان خوب متوجه نشوید ولی برای این که متوجه بشوید می رویم این کار رو با هم انجام می دهیم. (متغیر گذاشتن درون متن)

راستی یک چیزی رو هم بگم: اینکه من این پروژه رو بصورت اوپن سورس برای شما گذاشته ام. این برنامه با زبان برنامه نویسی پایتون ساخته شده است.

من لینک گیت هاب پروژه رو زیر پست می گذارم. اگر کاربردی برایتان داشت می توانید آن را دانلود کنید.

انجام عملی کار

اول از همه متن مان را در قسمت متن نرم افزار می گذاریم. من همون متنی رو می گذارم که بالا گذاشتم.

بعد باید بیایم و قسمت هایی رو که بسته به متن تغییر می کند رو متغیر گذاری کنیم. سینتکس متغیر گذاری در این نرم افزار این شکلیه:

{VariableName}

ما به این شکل متغیر گذاری می کنیم:

بعدش باید متغیر ها رو در نرم افزار تعریف کنیم. با استفاده از قسمت Variable میشه با متغیر ها کار کرد و با استفاده از قسمت Add Variable می شود یک متغیر تعریف کرد.

و با دکمه Add متغیر gt رو هم اضافه می کنیم.

در نهایت روی دکمه ی Export میزنیم و در فایل result.txt خروجی رو مشاهده می کنیم.

و برای 100 نفر دیگر هم همین کار رو می کنیم. ولی دفعات بعد فقط لازمه متغیر ها رو ویرایش کنید.

یک سوال: من اشتباهی دستم خورد و یک متغیر ساختم. چه کار کنم؟
پاسخ: متغیر مورد نظر رو انتخاب کنید و روی دکمه ی Delete بزنید.

یک سوال دیگر: من مقدار یک متغیر رو اشتباه وارد کردم؛ چطور اون رو تغییر بدهم؟
پاسخ: متغیر مورد نظر رو انتخاب کنید و روی دکمه Edit بزنید. و سپس مقدار را تغییر دهید.

یک چیزی رو فهمیدید؟؟؟؟ من پاسخ این دو سوال رو با این نرم افزار درست کردم! ?


کار ما تموم شد

راستی شاید بگویید چرا زیر برنامه نوشته Safasoft؟
اگر من رو دنبال کرده باشید می دانید که من یک پست با نام چگونه برنامه نویس شدم؟ گذاشتم. ولی توی اون به این نکته اشاره نکردم که ما یک تیم داریم به نام صفاسافت!

خداحافظ.

لینک سایت سیگنال باز: سیگنال باز

صفاسافتمتغیر گذاری در متنtext formattingمتغیرsafasoft
من برنامه نویس پایتون هستم و به دنیای برنامه نویسی علاقه ی بسیاری دارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید