ویرگول
ورودثبت نام
نیلوفر سهرائی
نیلوفر سهرائی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

اسپرسو(!) یا شیرقهوه‌ی فرادمای کاله از دسته ی سولاته چطوره؟

سلام

درباره ی اسپرسوی کاله از دسته محصولاتِ سولاته ی اون که نشون میده تولید شرکت سولیکوی کاله هست، دوست داشتم نظرم رو مکتوب بکنم.

خب اول اینکه با وجود اینکه اسم اسپرسو درج شده روی اون اما درواقع مواد تشکیل دهنده‌ش شیر، عصاره قهوه(قهوه عربیکا)، شکر و استلایزر هست که خب پس این محصولی هست که توش قهوه اسپرسو داره اما اسپرسو نیست و به نوعی شیرقهوه هست، بنابراین اسمی که پشت بسته‌بندی درج شده یعنی شیرقهوه ی فرادما نام ِ درست تری هست.

حالا نظر ِ من : من چون خودم دنبال کافی های take away میگردم توی مارکت ، و چون شیرینی زیاد رو دوست ندارم از سریِ اسپرسو یِ سولاته ها بیشتر از انواع دیگشون خوشم میاد، چون شیرینی کمتری داره و قهوه ی مرغوب تر و اینکه پودر کاکائو نداره(برخلافِ لاته ی سولاته که پودرکاکائو(!) داره).

قهوه ی این شیرقهوه تاثیر نسبتا خوبی داره و با وجود اینکه من قهوه زیاد مصرف میکنم اما روی من تاثیر گذاشت و هوشیاریم رو برد بالا به نسبت ِ خیلی خوبی.

اسپرسو ی سولاته
اسپرسو ی سولاته


در ِ این کافی(قهوه) رو که باز میکنی بوی قهوه ی دودی به مشامت میخوره که من دوست دارمش اما توجیه نداره که خب برای قهوه ی سوخته‌اس یا چی؟ ( که خب فکر میکنم با توجه به روش های تولید این قهوه مثل spray drying و روش های دیگر که در اون دانه های قهوه تحت فشار و دمای بالا قرار میگیرند، این بوی دودی همان بوی به نوعی سوختگی باشد.)

رنگ این شیرقهوه شبیه شیرقهوه‌ی تیره‌ست(شبیهِ شیرکاکائو) که خب یعنی به نسبتِ خوبی قهوه داره که مطلوبه.

این قهوه رو توی بسته بندی take away اش میشه به دوصورتِ گرم و سرد داخل همون بسته بندی نوش جان کرد، فقط برای گذاشتن توی ماکروفر و گرم کردنش بایستی ابتدا پلاستیک زیر درپوش جدا بشه.

آیا دوباره میخرم؟ بله چون تولید محصولات تیک اوی در ایران با برندهای زیاد و با کیفیت های متنوعی تولید نمیشود و کاله از تنها انتخاب ها میباشد که خب از بین سولاته ها میتوانم بگویم انتخاب من اسپرسوی آن است.
*درسته که شیرقهوه های دیگری هم در بازار هست اما در این بسته بندی خاص و به صورت قهوه ی بیرون بر طور، برند ِ قابل توجهی من ندیدم تا به حال.
قیمت آن ؟ سولاته ی اسپرسوی 240 ml کاله با قیمت 13 تومان با توجه به بسته‌بندی نسبتن خوب و کیفیت ِ قهوه
از لحاظ میزان هوشیارکنندگی، به نظر من مناسب میباشد.
https://kalleh.com/product/%D8%B3%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88/


اسپرسوسولاتهکالهقهوه بیرون برارزیابی حسی
سلام من نیلوفرم دانشجوی رشته مهندسی صنایع غذایی . علاقه مند به رشته ی خودم. در حال کارآموزی در کارخونه لبنیات و یادگیریِ بیشتر.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید