ویرگول
ورودثبت نام
صحرا
صحرا
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

اهمیت کار عمیق | خطر زندگی آنلاین!

سلام تو این پست که اولین نگارش من در ویرگول هست میخوام با همین موضوع زندگی آنلاین شروع کنم! نوشته های بخش اول من خلاصه ای از تجربه شخصی من و کتاب کار عمیق هست چیزی که دنیای آنلاین ازمون میگیردش .. بریم سروقتش که پس بگیریم :)

کار عمیق چیست؟

فعالیت های حرفه ای که در حالت تمرکز بدون خدشه انجام میشود. این فعالیت ها با افزایش قابلیت های شناختی ارزش های جدیدی ایجاد میکنند!.

کار سطحی چیست؟

کارهایی که از نظر شناختی چالش برانگیز نیست و در زمانی که تمرکز نداریم انجام میشوند. این کارها ارزش جدیدی در جهان ایجاد نمیکنند و به راحتی تکرار و جایگزین میشن.

چرا کار عمیق ارزشمند است؟

به هزار و دو دلیل! دلیل اول: اقتصاد جامعه الان به سمت اطلاعات محور بودن رفته .. مثلا ده سال پیش زبان های برنامه نویسی که الان دارن استفاده میشن وجود نداشتن.

دلیل دوم: به دلیل تحول بزرگی که به خاطر شبکه های دیجیتال داشتیم هم برای مشتری و هم برای کارفرما وقتی ارزشمند هستیم که بتونیم چیزی تولید کنیم که "مفید" و درجه یک باشه. الان اگر کسی بخواد یک فروشگاه آنلاین روسری داشته باشه نیاز به مهارت نویسندگی داره در صورتیکه قبلا میتونست بره تو زمین بابا جونش مغازه راه بندازه و بشینه پشت دخل .... اما الان همون آدم به یک آدم هر چند آس و پاس اما با مهارت نویسندگی نیاز داره.. این موضوع باعث شده تا جامعه کار جامعه بیشتر به سمت آدم هایی بره که بهشون "کارکنان دانشی" میگیم.

ارزش کار عمیق در اقتصاد امروز
ارزش کار عمیق در اقتصاد امروز


اگر همه مواردی که گفتم رو کنار هم بگذاریم ... اتصال اقتصاد به دانش و نیاز به افرادی که کاری رو میتونن انجام بدن که به راحتی قابلیت تکرار نداره باعث میشه کار عمیق "ابر قدرت قرن 21" باشه.

خارج از اقتصاد.. زندگی عمیق یعنی زندگی که تولید ارزش رو تو شرایط فعلی بی سر و ته دنیا اولویت قرار داده باشه که خودش میتونه برای شما خوشحالی کافی از زندگیتون رو ایجاد کنه.

بخش بعدی در مورد چطور در اقتصاد جدید موفق باشیم صحبت میکنیم...


کار عمیقاقتصاد اطلاعات محورکتاب کار عمیق
من صحرا متولد کوچه های خاکی کویر... seo، نوشتن، خاک کویر از عناصر تشکیل دهنده زندگی من هستند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید