ویرگول
ورودثبت نام
سجاد مهیایی
سجاد مهیایی
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

ارتقای فرهنگ به سبک رپ

شب قبل خواب یوتیوب رو باز کردم و با ویدیوی جدیدی دیدم که خواب رو از سرم پروند.

همکاری جوینر و لاجیک!!!!
همکاری جوینر و لاجیک!!!!

(Joyner Lucas ft. Logic - ISIS)

دلیل اصلی تعجب من و خیلی از یوتیوبرها این بود که این دو رپر توی مصاحبه های و رپ هاشون خیلی با هم مشکل داشتند و تا قبلی از اینکه eminem بیاد و از هر دوشون توی آلبوم Kamikaze حمایت کنه هیچکی اسم این دو رپر رو کنار هم تصور نمی کرد.


حالا جالب تر محتوای رپی هست که این دو خوندن. لاجیک میاد به جای اینکه گذشته و مشکلات نادیده بگیره میاد میگه اصن ما خیلی با هم مشکل داشتیم ولی:

What's beef?
Beef is brothers dyin' over shit that never mattered in the first place, lyin' in the street
What's peace?
Peace is when you leave it in the past, let it heal like a cast
When enough time pass, and you blast

فقط این سطح شعور و خلاقیت می تونه باعث شه که فرهنگ بیدار شه و بره نزدیکتر به تعالی و کمال انسانی بخوابه.

این آهنگ خیلی برام جذاب بود جدای از همکاری دو رپر مورد علاقه ام (Joyner Lucas و Logic)، بحث صحبت کردن در مورد ADHD هست که من از بچگی بهش ابتلا داشتم، (علاوه بر OCD). جوینر چند وقتیه که پروژه ADHD رو راه انداخته و توی آهنگاش به این آدما میگه که نباید دیگه بترسند و وقتشه خودشون رو نشون بدن.

از بنیانگذار دیگه که صحبت راجع به اختلال کم توجهی و بیش فعالی (ADHD) رو پر و بال داد، خانم جسیکا مک کیب هست. ایشون از اولین کسایی بود که چشم منو نسبت به این قضیه باز کرد و دلیل اصلی ای بود عاشق ADHD خودم شدم.

جسیکا مک کیب، بنیانگذار کانال یوتیوب how to adhd
جسیکا مک کیب، بنیانگذار کانال یوتیوب how to adhd

خوشحالم که می بینم چنین آدمهایی وجود دارند (جوینر، لاجیک، جسیکا و ...) که به فرهنگ و تعالی جامعه شون توجه بالایی دارند و باعث میشن منم انگیزه پیدا کنم که قدمی بردارم.

ایشالا سعی می کنم بعد از اینکه پروژه OCD رو سر و سامون دادم، بحث ADHD رو هم شروع کنم.


پ.ن: مطمئنم از غلط های نگارشی و تایپی من سریع متوجه میشید خیلی حواس پرتم (ADHD).

رپفرهنگجامعهجوینرلاجیک
پسرکی به دنبال معنا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید