ویرگول
ورودثبت نام
سجاد سروش
سجاد سروش
خواندن ۳ دقیقه·۶ سال پیش

معرفی چند افزونه کروم

سلام. میخوام توی این پست چنتا افزونه مرورگر کروم که حداقل برای خودم خیلی کاربردی اند رو معرفی کنم.


ابزار فیدخوان (Feed Reader)

فیدها (Feed) یا خوراک ها قسمتی از وبسایت ها برای دسترسی سریع و بدون دردسر به آخرین مطالب اون وبسایت ها یا وبلاگها هستند.

یعنی شما اگه یک فیدخوان رو روی یک وبسایت یا وبلاگ تنظیم کنید دیگه لازم نیست لحظه به لحظه یا ساعت به ساعت اون سایت رو چک کنید که خبر جدید اومده یا نه. بلکه مثلا وقتی شما مرورگرتون رو باز میکنید براتون یه علامتی میاد بالا که این سایت این مطالب جدیدو داده.

ابزار مناسبی که من برای این کار پیدا کردم اسمش Feeder هست که امکانات خوبی هم داره. البته نسخه کاملش رایگان نیست ولی خب همون قسمت رایگانش هم به نظرم کار رو راه میندازه.

افزونه فیدر
افزونه فیدر

با این افزونه میتونید وبلاگهایی رو به فیدرتون اضافه کنید و زمان چک کردنشو تنظیم کنید که البته این تو نسخه رایگانش روی 2 ساعت قفل شده ولی به نظرم 2 ساعت زمان کافی ای هست.

همین طور برای بعضی از وبسایت ها که خودشون فید ندارن هم میتونید یه فید به صورت هوشمند با استفاده از همین افزونه بسازید.

پاکت (Pocket)

اگر شما از افرادی هستید که زمان کمی دارید و خیلی وقتها میخواید یه مطلبو بخونید ولی میبینید یکم طولانیه و الان وقت نمیکنید بخونید، این ابزار مناسب شماست.

وبسایت pocket به این منظور ساخته شده که برای شما مطالب جالب رو هوشمندانه تهیه کنه و همینطور مطالبی که وقت ندارید الان بخونید رو توی خودش ذخیره کنه که بعدا از طریق اکانتتون، توی موبایل، لپ تاپ و یا کتابخوانتون قابل دسترسی هست.

این وبسایت یک افزونه داره که وقتی نصبش کنید، روی هر صفحه که باشید و اون افزونه رو کلیک کنید، اون صفحه توی اکانتتون ذخیره میشه تا وقتی که بخونیدش و تیک خوندنشو بزنید.

هایلایت کردن (Highlighter)

شاید براتون پیش اومده باشه که دارید یه مطلبو توی اینترنت میخونید و میخواید مطالب مهم اون صفحه رو مشخص کنید که بعدا که دوباره به اون صفحه اومدید یه راست برید سر اصل مطلب. یا اینکه برای بعدا مطالب مهم رو داشته باشید.

ابزاری که برای این کار وجود همون هایلایتر هست که به همون صورت که توی ابزارهای Pdf خوان قابل استفاده است، توی مرورگر هم قابل استفاده میشه.(البته که ویژگی اصلی این ابزار باید این باشه که با بارگذاری مجدد اون صفحه وب هایلایت ها باقی بمونند و همینطور هم هست)

ازونجایی که خیلی به همچین ابزاری نیاز داشتم خیلی گشتم و تا یه مدت خودم از ابزار Linerاستفاده میکردم که بعد از مدتی تحریم شدیم و دیگه الان این ابزار بدون تحریم شکن قابل استفاده نیست. حتی اینکه حدود یک سال پیش این افزونه رایگان بود اما الان دیگه بعضی از ویژگیهاش رایگان نیستن. از قابلیت های خوب این ابزار میتونم قابلیت نوت گذاری در صفحات، هایلایت با رنگهای مختلف، پوشه بندی صفحه ها و دسترسی بعدی به مطالب و نوت رو نام ببرم.

Liner
Liner

ازونجایی که ابزار قبلی تحریم شد دوباره مجبور شدم کلی بگردم و کلی ابزارو امتحان کردم که اونا هم خوباشون تحریم بودن و خیلی ناامید شدم و به این نتیجه رسیدم که صرفا یه ابزاری که بتونم باهاش هایلایت کنم انتخاب کنم و Super simple highlighter رو انتخاب کردم.

Super simple highlighter
Super simple highlighter



مرسی که خوندین. خیلی خوشحال میشم اگه شما هم افزونه های جدیدی معرفی کنید :)

مرورگرافزونهمعرفی افزونهفیدخوانابزار
نگو نمی تونم، نمیشه باید بشه... باید بتونی!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید