به ماجرا گوش کنید، «تریسمارک» به عنوان یک وسیلهٔ جدید برای افشای بازیها به وجود آمده است، نهایتاً از سوی «دنوو» طراحی شده است. بله، دقیقاً ایردتو، شرکت توسعهدهندهٔ سرویس DRM دنوو، همچنان در حال معرفی این فناوری جدید است. این تکنولوژی جدید، به نام TraceMark for Games، هدفش جلوگیری از افشای بازیها قبل از عرضهٔ رسمی یا رونمایی آنهاست. DRM یا مدیریت حقوق دیجیتالی، به عنوان یک سیستم برای محافظت از محتوای دیجیتال شناخته میشود که توسط این نرمافزار، کرک کردن بازیها را بسیار پیچیده و دشوار کرده است.
سیستم مورد استفاده از سوی دنوو، به دلیل اثرات منفیاش بر روی بازیها و غیرفعالسازی گاه به گاه مواد، در میان بازیبازان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. اما به نظر میرسد که TraceMark for Games، این تأثیر منفی را بر تجربهٔ بازی کاهش خواهد داد.
احتمالاً بازیهایی که در فرآیند توسعه از TraceMark for Games استفاده میکنند، در آینده به سوی دنوو جلب خواهند شد. این اتفاق میتواند ترس و وحشتی برای منتقدان دنوو به همراه داشته باشد.
به گفتهٔ ایردتو، TraceMark، توانایی ردگیری دقیق هر نوع سند یا تصویر از بازی را فراهم میکند تا سازندگان بازی بتوانند افشاگر اصلی را شناسایی کنند. این سیستم، واترمارکهای مرئی یا پنهانی را به بازیها اضافه میکند که به عنوان شناسهٔ یکتا عمل میکنند.
به گفتهٔ ایردتو، این واترمارکها حتی در صورت برش تصویر، فشردهسازی، یا تارکردن تصویر، همچنان تشخیصدادنی خواهند بود. او به توسعهدهندگان بازی توصیه کرده است که TraceMark را به همراه سرویس Denuvo Anti-Tamper استفاده کنند. بر اساس اظهارات ایردتو، TraceMark راهکاری آسان برای جلوگیری از افشای محتوا و بازیهاست.
شاید توسعهٔ TraceMark برخی از بازیبازان را ناامید کند، اما به خاطر داشته باشید که حق توسعهدهندگان برای محرمانه نگهداشتن بازیهایشان کاملاً حفظ شده است.
در سالهای اخیر، ما شاهد افشاگریهای بزرگی در صنعت بازی بودهایم که برای توسعهدهندگان مشکلات زیادی ایجاد کردهاند. یکی از نمونههای مهم، افشای گیمپلی بازی GTA 6 بود.
با تلاشهای ایردتو، زندگی برای افشاگران صنعت بازی بسیار دشوارتر میشود؛ با این حال، همیشه راهی برای دور زدن سیستمها وجود دارد. شاید افشاگران به این نتیجه برسند که به جای افشای مستقیم فایل، ویدئو را روی مانیتور پخش کنند و سپس از آن فیلم بگیرند.