ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه سلحشور
فاطمه سلحشور
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

علمی جدید در حوزه‌ی بازاریابی

بازاریابی عصبی
بازاریابی عصبی


من یه روشی برای سنجش عملکرد بیلبوردها یا انواع محتواهای تبلیغاتی دارم.
حرکت مردمک چشمم رو دنبال می‌کنم که ببینم
پیام اصلی کی به چشمم میاد؛
اصلا به چشمم میاد یا نه.
فکر کنم این روش رو بعد از دیدن نحوه‌ی عملکرد hotjar پیدا کردم.

بعد هم فهمیدم یه علمی وجود داره به اسم نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی که توش از همین کارها می‌کنن.
حرکت مردمک چشم یا از اون جالب‌تر سیستم‌های عصبی رو موقع دیدن پیام‌های تبلیغاتی می‌سنجن.

طبیعتا هنوز تو ایران رواج پیدا نکرده ولی تو کشورهای پیشرفته، کانون تبلیغاتی‌هایی وجود دارن که از نورومارکتینگ برای بهبود بازدهی تبلیغات استفاده می‌کنن.

نورومارکتینگ
نورومارکتینگ


بازاریابیبازاریابی عصبیتبلیغاتneuromarketing
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید