ویرگول
ورودثبت نام
سلامتی من
سلامتی من
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

ثبت غذای جدید با برچسب غذایی در سایت سلامتی من

در مقاله قبلی از سری مقالات معرفی وب سایت سلامتی من در رابطه با نحوه ثبت و محاسبه ارزش غذایی، غذای مخلوط صحبت کردیم. در این مقاله در مورد ثبت بر چسب ارزش غذایی مواد تجاری در پایگاه داده سلامتی من صحبت خواهیم کرد.

در وب سایت سلامتی من شما دو نوع امکان، برای ثبت غذا دارید:

1- ثبت دستور غذای شخصی یا غذای مخلوط: در این دسته از غذاها شما از ترکیب چند ماده غذایی موجود در پایگاه داده یک غذای جدید ثبت می کنید و در نهایت ارزش غذایی آن را مشاهده می کنید. مثلا ثبت دستور پخت قرمه سبزی بر اساس محتویات و مشاهده ارزش غذایی دستور پخت

2- ثبت غذای خام یا تجاری: در این دسته از غذاها شما ارزش غذایی ماده غذایی را دارید و می خواهید آن را در سیستم ثبت کنید. مثلا وارد کردن ارزش غذایی بیسکوییت ساقه طلایی بر اساس بر چسب غذایی رو محصول

نحوه ثبت محصول غذایی در وب سایت سلامتی من بر اساس بر چسب غذایی روی محصول

فرض کنید شما در رژیم های تجویزی خود از بیسکوییت ساقه طلایی استفاده می کنید ولی این بیسکوییت در پایگاه داده وب سایت وجود ندارد. برای ثبت ماده غذایی و برچسب غذایی محصول وارد حساب کاربری خود شوید.

روی زبانه غذای شخصی کلیک کنید و از صفحه باز شده زبانه غذاهای شخصی را انتخاب کنید.

حال بر اساس اطلاعات روی بسته غذایی محصول اطلاعات را در این صفحه وارد کنید. به عنوان مثال ما اطلاعات بیسکوییت ساقه طلایی را وارد می کنیم.

در قسمت نام غذا اسم محصول غذایی را وارد کنید در مثال تصویر زیر ما نام بیسکوییت ساقه طلایی را وارد کرده ایم. بعد دسته بندی که محصول غذایی مربوط به آن دسته است را انتخاب می کنیم در مثال ما نان و غلات را انتخاب کرده ایم.

در قسمت یادداشت می توانید شرحی از محصول بنویسید البته پر کردن این بخش الزامی نیست.

وارد کردن برچسب غذایی محصول غذایی
وارد کردن برچسب غذایی محصول غذایی

پس از مراحل فوق نوبت به اضافه کردن سهم محصول است. هر سهم بیسکوییت ساقه طلایی معادل 1 عدد بیسکوییت 13 گرمی است و ارزش غذایی آن شامل مقادیر زیر است:

کالری : 55

چربی : 1.3 گرم

کربوهیدرات : 10 گرم

پروتئین : 0.9 گرم

قند : 4 گرم

فیبر : 1.36 گرم

در بخش میزان سرو روی دکمه "جدید" کلیک می کنیم تا یک فیلد جدید ایجاد شود در فیلد ایجاد شده نام سهم به همراه گرم معادل را وارد می کنیم در اینجا ما سهم را "عدد" و معادل گرم آن را "13" وارد کرده ایم.

با کلیک بر روی نام ریز مغذی ها و درشت مغذی ها می توانید مقادیر روی محصول را وارد کنید.

مقادیر وارد شده بر اساس ارزش غذایی بیسکوییت ساقه طلایی
مقادیر وارد شده بر اساس ارزش غذایی بیسکوییت ساقه طلایی

پس از وارد کردن مقادیر ارزش غذایی دکمه سبز رنگ "ذخیره تغییرات" که در بالای صفحه قرار دارد را کلیک کنید تا غذا در سیستم ذخیره شود.

حال می توانید در لیست غذاهای شخصی خود این غذا را مشاهده و همچنین در رژیم غذایی خود ثبت کنید.

لیست غذاهای شخصی وارد شده
لیست غذاهای شخصی وارد شده

در فیلم زیر کلیه مراحل فوق نمایش داده شده است.

https://www.aparat.com/v/o3ZMI









ارزش غذاییبرچسب غذاییسلامتی منرژیم غذایی
وب سایت سلامتی من، وب سایت اختصاصی برای رژیم نویسی و پیگیری تغذیه ای است. از طریق سلامتی من متخصص تغذیه می تواند برای مراجعین خود رژیم بنویسد و رژیم غذایی آنها را کنترل کند.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید