ویرگول
ورودثبت نام
mehran salarie
mehran salarie
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

مزایا و چالش های عمده فروشی به زبان خودمونی

مدت 4 پنج سالی هست که در زمینه عمده فروشی مواد غذایی و شوینده دارم فعالیت می کنم. البته من بیشتر فعالیتم بصورت اینترنتی و یا مجازی هست ولی خب نقاط مشترک زیادی با عمده فروشی به روش سنتی وجود داره. بهمین خاطر خوندن این مقاله شاید برای عزیزانی که قصد دارن حتی توی بازار ی عمده فروشی راه بندازن مفیده چه برسه برای اونایی که می خوان با سایت و اینترنت و اینا کار کنن.



اول میرم سر مزایای عمده فروشی

عمده فروشی حجم معاملاتش نسبت به خرده فروشی بیشتره .. مثلا یک دفعه بجای اینکه یک قوطی بخری باید حداقل یک باکس بخری.. هر باکس هم 12 تا توشه همین خودش میشه ی رقم قابل توجه..

حالا به این موضوع هم توجه داشته باش که کار کسی که خریدار عمده است معمولا با یک جنس راه نمیفته.. اونم دوست داره تنوع داشته باشه تا بتونه بهتر مشتریهای خودشو راضی کنه مثلا اگر رب گوجه 800 گرمی داره می خره سعی می کنه حداقل رب گوجه 400 گرمی هم بخره

تازه خریدار سعی می کنه اگه مثلا داره رب آتا می خره رب گوجه روژین هم بخره ..پس تا اینجا می بینید که خودش یک رقم زیادی در فروش میشه

دوم بریم سراغ چالش های عمده فروشی


خب اگه مطالب بالا رو خونده باشین خود بخود به این نتیجه می رسید که سرمایه زیادی هم ب نسبت می خواد اینکه بتونی اجناس متنوعی رو اونم بصورت عمده داشته باشی تا خریدارا راحت هرچقدر خواستن بهت مراجعه کنن و این به معنی اینکه تو اگر عمده فروشی قاعدتا باید از کارخونه خرید کنی و اونم در حجم بالا خرید کنی حداقل یک خاور تک 5 تنی خرید کنی تا هم هزینه حمل بیاد پائین و هم اینکه تولیدکننده بخواد باهات کار کنه ..

تازه توی مواد غذایی وشوینده عموما فروش بصورت نقدی است و اگر اعتبار پیدا کنی می رسه به حدودا یک ماه ..

نکته دیگه اینکه سود توی فروش عمده خودش خیلی کمه و هرچقدر جنس برند قوی تری داشته باشه سودش کمتره.. مثلا توی همون رب گوجه ای که بالاتر توضیح دادم اگر خریدت 10 هزارت تومان باشه فروشت به مغازه دار باید مثلا حدود 2 تا 3 درصد باشه مثلا 10200 یا 10300 بفروشی و مغازه دار خرده فروش هم به قیمت مصرف کننده یا روی بسته بندی باید بفروشه و اگر تو گرون بدی میره سراغ یکی دیگه

البته فقط قیمت تعیین کننده نیست که خریدار رو بتونی جذب کنی بلکه تنوع محصول هم خیلی مهمه ..حالا نمی گم همه چی رو داشته باشی ولی حداقل کالاهای اصلی رو داشته باشی..مثلا در کنار رب گوجه تن ماهی ، روغن خوراکی و حبوبات و .. هم بفروشی اینطوری مشتری میگه همه رو دارم یکجا خرید می کنم دیگه دردسر کمتری داره و قیمتهاشم خوبه و تازه با خرید پیش این عمده فروش، اعتباری کسب می کنم و احیانا بعدا می تونم اعتباری هم خرید کنم

با این توضیحاتی که دادم بزرگترین چالش عمده فروشی به نظرم سرمایه بالای اونه بگونه ای که بتونی کالاهای متنوع و به اندازه های لازم رو داشته باشی تا مزیت رقابتی ایجاد کنی برای خودت و خریدارا بیان سراغت.

دردسر بیشتر در عمده فروشی اینترنتی

حالا در عمده فروشی اینترنتی یک کم قضیه فرق هم می کنه چون سایت رو میاری بالا و تعدادی محصول می گذاری توی سایت ولی فروش کافی نداری پس نمی تونی به قیمت خوب و تعداد بالا بخری و این شما رو از مزیت رقابتی میندازه اینجاست که تازه باید علاوه بر خرید بموقع کالا تبلیغات گسترده ای هم بکنی تا فروشت بره بالا و هزینه هات بعد از مدتی پائین بیاد.. بهمین خاطر هم هست که تقریبا سایت های عمده فروشی موفقی وجود داره. البته اگر کسی بنکداری داشته باشه و در کنارش سایت زده باشه باز وضعیت کمی بهتر میشه چون فروش عادی خودشو داره و حالا سایت تا کم کم راه بیفته اموراتش می گذره

برای عزیزانی که می خوان توی این وادی وارد بشن باید دقت خوبی داشته باشن و حساب شده قدم بردارن.. خود سایت زدن علیرغن تبلیغات های کذایی که وجودداره بهمین سادگی نیست چون بحث های سئو و پشتیبانی وجود داره .. تامین کالاهم که خودش بحث اصلیه چون همه اینکارها میشه که کالایی فروش بره و اگر کالایی وجود نداشته باشه چه فایده ای داره...

اصلا نمی دونم شما قبول دارید یا نه ولی من خودم معتقدم که سایت داری و مغازه داری دو تا کسب و کار مجزا هستن..یعنی اینکه فکر کنی کنار کسب و کارت ی سایت هم می تونی داشته باشی اشتباهه ..بلکه باید برای اون فکرجداگانه ای بکنی، آدم جدایی می خواد، برنامه های مختص به خودشو می خواد.. بگذریم

حالا بگذارید ی چیزی بهتون بگم من این سختی ها رو تا حدود زیادی بعد از حدود 5 سال طی کردم و الان سایتی هست که بتونه به شما کمک کنه در فروش عمده.. اگر علاقمند بودید و یا سرمایه شو داشتید من توی زمینه عمده فروشی اینترنتی می تونم کمک تون کنم.

برای همه شما خصوصا کسانی که قصد کارافرینی دارند آرزوی موفقیت دارم.

چالش های عمده فروشیفروش عمدهعمده فروشیمعاملات b2bپخش موادغذایی و شوینده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید