ویرگول
ورودثبت نام
صالح
صالح
خواندن ۱ دقیقه·۶ ماه پیش

وقتی فکرت یه جای دیگه‌ست و نمیدونی از کجا شروع کنی!

بعضی وقتا لازمه قبل از اینکه با کله به زمین بخوریم، یه لحظه توقف کنیم،  گره های ذهنیمون رو باز کنیم و ادامه بدیم
بعضی وقتا لازمه قبل از اینکه با کله به زمین بخوریم، یه لحظه توقف کنیم، گره های ذهنیمون رو باز کنیم و ادامه بدیم

اگر شما هم الان سرتون شلوغه، کلی کار مونده که تلنبار شده روی هم و نمی‌دونید از کجا شروع کنید با این چک لیست شروع کنید.

من بیش فعالم و گاهی وقت ها اونقدر فکرم جای دیگه‌ای درگیر میشه که نمی‌تونم درست فکر کنم یا تمرکز داشته باشم، کار های تلنبار شده زیادی دارم که نمیدونم باید از کدوم شروع کنم.

امروز دیدم تفکر طراحی (Design thinking) چقدر توی زندگی شخصی هم به دردم میخوره؛ خیلی مهمه که اول وضعیت فعلی رو بشناسم و بدونم که الان کجام تا بعدش بدونم قدم بعدی رو کجا بذارم و به بیراهه نرفته باشم.

این ۹ سوال کمکم کردن که خودم رو بین همه شلوغی ها پیدا کنم و تصمیم بعدی رو بگیرم.

۱- آیا دنیای بیرونی من بر نظم استوار است؟ (پروژه‌ها و محیط منظم‌اند یا به‌هم‌ریخته؟)

۲- برایم روشن هست که امروز باید چه‌کاری انجام بدهم؟

۳- کاری هست که امروز باید تکمیل کنم و اگر بله، چطور مطمئن شوم که این اتفاق خواهد افتاد؟

۴- کسی از من چیزی خواسته که هنوز به دستش نرسانده باشم؟

۵- ارتباطاتم نظم دارند؟ بحثی هست که ناتمام مانده باشد و باید کاملش کنم؟

۶- امروز چه احساسی دارم؟ و آیا می‌دانم چرا این حس را دارم؟

۷- افکارم منظم‌اند یا آشفته؟ چطور به آرامش برسم؟

۸- امروز چطور می‌توانم به احساسات خودم اهمیت بدهم؟

۹- وضعیت بدنم چطور است؟ امروز چطور می‌توانم از لحاظ جسمی به خودم برسم؟

منبع سوال‌ها: تاد هنری. (2022). همیشه خلاق: راهنمای روزانه خلاقیت. ترجمه: مهرسا شرع‌الاسلام

چک لیستآشفتگیذهن شلوغشلوغیخلاقیت
یه جنرالیست دیوونه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید