ویرگول
ورودثبت نام
سامان امیرخانی
سامان امیرخانی
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

جعبه لایتنر رو بیار تو گوشیت و زبان انگلیسی رو بدون فراموشی یاد بگیر

نرم افزار جعبه لایتنر
نرم افزار جعبه لایتنر

از آخرین مطلبی که خوندی چقدرش یادته؟

آیا قبول داری زبان انگلیسی به شدت فراره؟

آیا شده کلی وقت بزاری و یه فرمول رو حفظ کنی ولی بعد مدتی یادت بره؟

و ...


حالا چرا یادمون میره؟!

خب قبل از این که بخوام جعبه لایتنر رو معرفی کنم خوبه که یه بررسی روی منحنی فراموشی داشته باشیم.

ابینگ هاوس کسی بود که روی این موضوع (فراموشی) به صورت تجربی مطالعه کرد.

طبق تحقیقات ایشون وقتی شما یه مطلبی رو فرا میگیرید از همون دقایق اولیه اون مطالب به سمت فراموشی میرن، به طوری بعد از حدود یه ماه تقریبا 80 درصد مطالب فراموش میشن.

حالا راه حلش چیه؟

مرور، مرور، مرور

البته ناگفته نمونه مرور کردن هم قواعد خاص خودشو داره، همین طور الابختکی هم نیست که هر موقع عشقت کشید مرور کنی. مرور باید با فاصله زمانی مناسب باشه تا حداکثر اثر بخشی رو داشته باشه.

یه محقق دیگه به نام سباستین لایتنر اومده بازه های مناسب برای مرور رو پیدا کرده و یه جعبه ای درست کرده به اسم جعبه لایتنر.

این جعبه هم باعث میشه مرور منظم داشته باشید و هم فرایند یادگیری رو به یه بازی تبدیل میکنه.

جعبه لایتنر رو میتونید بخرید یا خودتون درست کنید(من خودم زمان کنکورم یکی از این جعبه ها درست کرده بودم، درست کردنش خیلی سادست با سرچ تو گوگل میتونید نحوه استفاده و ساخت جعبه روپیدا کنید)

ولی هدف من از این نوشته نحوه استفاده از جعبه لایتنر یا نحوه ساخت اون نیست.

دیگه لازم نیست زحمت نوشتن کلمات روی برگه یا ساخت جعبه لایتنر رو به خودتون بدید.

نرم افزار های زیادی هستن که این کار رو براتون انجام میدن، حتی لازم نیست نحوه استفاده از جعبه لایتنر رو بدونید، کافیه کلماتی که میخواید یاد بگیرید رو توش وارد کنید، بقیه کارا رو خودش انجام میده. این طوری میتونید از زمان های سوختتون استفاده کنید و به مرور کلمات بپردازید.

هم نرم افزار فارسیش موجوده و هم خارجی ولی به نظر من بهترینشون ankidroid که رایگانه و در نسخه های دسکتاپ، اندروید و ios موجوده.

این اپلیکیشن رابط کاربری خوبی داره و یکی از مزیت های خوبش اینه که شما میتونید لیست کلماتتون رو به اشتراک بزارید تا بقیه هم استفاده کنن، همچنین شما هم میتونید از لیست کلمات بقیه کاربرا استفاده کنید. مثلا اگه قراره لغات کتاب 504 رو یاد بگیرید لازم نیست که بشینید کلمات رو وارد کنید، قبلا کاربرا این کارو کردن و میتونید از اون استفاده کنید.

توی قسمت سرچش میتونید لیست کلماتی که لازم دارید رو سرچ کنید ببینید که وجود داره یا نه (تقریبا اکثر کتاب های معروف انگلیسی توش هست اگه نبودم که خودتون وارد کنید، کار راحتیه).

اینم اضافه کنم که فقط برا یادگیری زبان انگلیسی نیست،من انگلیسی رو فقط مثال زدم، بقیه زبان ها رو هم ساپورت میکنه، حتی شما میتونید فرمول های بقیه درس هاتون رو هم اضافه کنید. در کل دستتون بازه بستگی داره که شما چه استفاده ای ازش میخواید بکنید.

با ankidroid کار کنید، چیز سختی نداره، اگه سوالی هم داشتید بپرسید، امیدوارم بتونم کمکتون کنم.

زبان انگلیسیمنحنی فراموشیجعبه لایتنر
معتاد وبگردی/ علاقه‌مند به مباحث توسعه فردی/ دانشجو MBA
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید