ویرگول
ورودثبت نام
samira gheibipour
samira gheibipour
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

استفاده از git برای پروژه مورد نظرتون

من فرض رو بر این گذاشتم ک شما میدونید git چی هستش و دستوراتش رو هم یاد گرفتید و الان میخواید توی پروژه تون راه اندازیش کنید

به چند روش میتونید git init رو انجام بدید

روی پروژه مورد نظر کلیک راست کرده و git bash here را زده

و یا

درون پروژه رفته و با ترمینال دستور git init را زده

و یا

بسته با ide(محیط برنامه نویسی) مورد نظرتون init گیت رو انجام بدید، که اگه از محصولات جت برینز استفاده میکنید میتونید از منوی بالا vcs و سپس enable version رو زده و git رو انتخاب نمایید

من فرض رو بر این گذاشتم ک از یه ide معتبر استفاده میکنید که تقریبا روال هاشون مثل همه و من چون علاقه خاصی به محصولات جت برینز دارم با همون ادامه میدم ک برای کار خودم ریکت نیتیو از idea استفاده میکنم

که حالا یه منو به ide موردنظرتون به اسم Git اضافه شده

تا اینجا رو داشته باشیم بریم سمت سرور و پروژه مون رو اضافه کنیم، و سپس new project رو میزنیم و بعد هم create blank project و اسم مورد نظر و تایپ کرده(ترجیح بر اینه که هم نام با اسم پروژه موردنظرتون باشه) و Visibility Level رو هم روی مد private بزارید اگه پروژه شخص هستش

و سپس بعد از ساختن از صفحه باز شده این دستور

git clone http://git....

از قسمت http:// را کپی کرده

و سپس در ide مورد نظر رفته و از منوی بالا git و سپس manage remote رو زده و بعد این آدرس کپی شده رو اونجا بزارید

و سپس با یه commit و push یوزرنیم و پسوردتون رو بزنید و و بعد یادتون باشه به ازای هر push باید merge request رو بزنید رو سرور

gitپروژهبرنامه نویسیسمت سرورگیت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید