ویرگول
ورودثبت نام
samira shokohi
samira shokohi
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

آفریقای جنوبی یا کره جنوبی! Elf کجاست؟

درود بر همه شما عزیزان
قسمت هفتم از تحلیل برنامه Elf رو قصد دارم براتون بنویسم
این روزا کار زیاده و مشغله فراوان، علاقه من به کند و کاو و جستجو و کنجکاوی، و صد البته نوشتن وبلاگ باعث میشه باز بیام وقت بزارم و هر چیز تازه ای که کشف میشه رو بیان کنم، البته حجم کشفیات ما همینطور آمارش داره میره بالا!! منم هیجان شدید دارم بیام و بقول معروف این سیاه مشق هارو بنویسم و هیجان رو تخلیه کنم، ولی زمان کم و دوست هم ندارم حجم پست هام زیاد بشه و فکر میکنم در همین حد بمونه کافیه

پیغام عجیبی که برنامه Elf به من نشون داد
پیغام عجیبی که برنامه Elf به من نشون داد

اگه پست قبلی من رو خونده باشید انتهای مطلب راجع به یک اتفاق عجیب در برنامه صحبت کردم (عجایب برنامه یکی دو تا نیست ماشالله!) و به این جا رسیدم که مشغول جستجو تو سیستم برای یافتن پایگاه داده برای برنامه Elf بودم و ناامیدی و عصبانیت باعث شد علاوه بر دادن فحش های بد به برنامه نویس (در حد بیشعور اینا!) برنامه رو باز کنم و هی پشت سر هم کلیک کنم رو اینور اونورش رو دکمه ها و اینا بلکه دلم خنک بشه، تو همین وادیا بودم که پیغام رو دیدم، البته اینم بگم اولش فکر کردم برنامه هنگ کرده یا اصلا پیغام داده شده یه چیز مزخرف و بدرد نخوره (خب آخه پیغامی که چند تا عدد داخلشه منظورش چی میتونه باشه؟؟؟!!) و خب چند بار کلیک کردن هم جاهای مختلف فایده ای نداشت! تا اینکه زمانی که روی status bar بودم متوجه شدم این پیغام باز اومد، یکم دقیق شدم و روش متمرکز که ببینم چه زمانی این پیغام میاد.

اگه یادتون باشه تو پست های قبلی اشاره کردم که داخل استاتوس بار، یک زمان رو داره نشون میده که توی خود سایت معرفی هم بهش اشاره شده، اینطور که اونجا نوشته، این زمان؛ ساعت سیستم ما یا ساعت رسمی کشور ما نیست این ساعت، ساعت و زمان کشور دیگه ایه، راستش از اون زمان، به این جا که رسیدم، تایم رو با زمان های مختلف چک کردم که ببینم ساعت برای کجاست (راستش من مرجع خاصی نمیشناسم که بتونم ساعت هارو باهاش چک کنم، یا شکل خاصی رو بلد نیستم که از طریق اون بتونم میزان اختلاف ساعت رو بدم و بفهمم این ساعت داره به کجا اشاره میکنه، گرچه یسری از دوستان راهنمایی کردن که ساعت مبداء رو در نظر بگیر و با ساعت کشور مقایسه کن بعد از میزان اختلاف اون با ساعت رسمی کشور یچیزی دستگیرت میشه که میتونی تو سایت هایی که ساعات پایتخت هارو میزنن، بیای بفهمی برای کدوم کشوره و بعد هم شهر رو پیدا کنی :( سخت شد!) تا اوکراین رو پیش رفتم ولی باز ساعت اختلاف داشت، یکمم مشکوک شدم گفتم واقعا شاید داره به اوکراین یا مناطقی که توی جنگ هستن اشاره میکنه ولی جلوتر نرفتم، از طرفی هم امکان این رو دادم که شاید اصن طرف به اروپا اشاره نمیکنه و داره به آفریقا اشاره میکنه

ساعت برنامه و ساعت سیستم من! این ساعت برای کدام کشور است؟؟!
ساعت برنامه و ساعت سیستم من! این ساعت برای کدام کشور است؟؟!

این اعداد رو به یکی دیگه از دوستامون، که یکم از ما باهوش تر و زرنگ تره (اگه خودمون رو خنگ بحساب نیاریم!) دادیم که ببینه چی از این اعداد میفهمه، راستش خودم این مدت همه کار باهاشون کردم، جمعشون زدن، گفتم ببینم به سری خاصی میرسم نمیرسم چیز خاصی دستگیرم نشد و کلا بیخیال شدم دیدم انگار کار ما نیست، کم کم داشتم به این نتیجه میرسیدم که شاید این برنامه نویس مریض خواسته شوخی چیزی بکنه و آخه چیزی مشخص نیست و ازین حرفا، که دوستمون مورد های عجیب و جالبی فرستاد !!!!!

طول و عرض جغرافیایی آفریقای جنوبی
طول و عرض جغرافیایی آفریقای جنوبی

اعداد رو یبار اینجا مینویسم ببینید (3055952293753590781277669) این اعداد، پیغامیه که نشون میده، از طرفی، رو نوع پیغام هم اگه فوکوس بشیم، این معنی رو میده که داره اطلاعاتی رو نشون میده (تو باکس های پیغام، علامت اخطار معمولا به معنای هشداره، علامت سوال هم که داره چیزی رو میپرسه، اما اینجا از یه علامت تعجب که به معنای information استفاده کرده که یعنی داره اطلاعاتی به ما میده) حالا به عکس بالا دقت کنید! دوست ما بهمون گفت که این اعداد داره طول و عرض جغرافیایی دو تا کشور رو نشون میده (البته بعد 10 روز فهمید! اونم شانسی و اتفاقی) که اولیش طول و عرض جغرافیایی کشور آفریقای جنوبی و اون یکی کشور کره جنوبی ! (چه بی ربط! خداییش من هر کاری کردم یه نقطه اشتراکی بین این دو تا کشور دربیارم هیچی نیافتم!)

طول و عرض جغرافیایی کره جنوبی
طول و عرض جغرافیایی کره جنوبی

راستش واقعا هم ارتباطی بین این دو کشور نیست! یکیش شرق آسیا اونیکی جنوب آفریقا، با دو زبان متفاوت، دو نژاد کاملا متفاوت، و شاید هم مواضع سیاسی متفاوت (راجع به اینیکی خیلی مطمئن نیستم، من اصن از سیاست سر در نمیارم، شاید هم یکی باشه نمیدونم، نقطه اشتراکی از این دو نمیدونم، شاید تنها نقطه اشتراکشون همون جنوبی بودنشون باشه!!!!!) از بابت تایمی که استاتوس بار نشون میده که مطمئن شدم زمان کره جنوبی صد در صد نیست! اما در باره آفریقای جنوبی رفتم و سرچ کردم دیدم به یسری شهرهاش نمیخوره، ممکنه به بعضی شهرهاش بخوره حالا باز مشغول جستجو ام!!! چه کار مهمی :) والا!)

البته نکته مهمی که این پیغام داشت، این بود که یجورایی به من ثابت کرد که این برنامه نویس ننه مرده داره راست میگه، واقعا داره با ما حرف میزنه، این شد که مجاب شدم برم بگردم و به جاهای دیگه برسم، راجع به استاتوس بار راستش میخواستم پست جداگانه بزنم ولی شاید خیلی مهم نباشه، اصل کاری همین زمانیه که داره نشون میده و البته یه بخش هم داره target connection که ظاهرا منظورش اون بدبختیه که ما هکش میکنیم و اینجا به ما وضعیت میده که ببینیم آنلاین هست یا نه! (راجع به اینم یکم مشکوکم، این که خب کلا آیا یه هدف رو هک میکنه تو همه شبکه های اجتماعی؟ یا این داره وضعیت آخری رو نشون میده؟ خب مسلما وقتی یه پایگاه داده داخلی داره میدونه هدفش چیه و حتما اسکریپتی داره که هدفش رو ذخیره میکنه و همون زمان به ما خبر میده که ببینیم هدفمون آنلاین هست یا نه! نکته جالبیه!)

تصویر خیالی من از برنامه نویس Elf!!!!
تصویر خیالی من از برنامه نویس Elf!!!!

خب این پست هم به پایان رسید، نکته ای دیگر از نکات مخوف Elf رو با شما درمیون گذاشتم و عهد کردم از پای نایستم تا راز و رمز های این برنامه رو دربیارم (هدفیه خب واسه خودش!) تو پست های بعدیم نکات جالب تری که پیدا کردم رو براتون مینویسم و امیدوارم از این پست (البته از همه پست هایی که مینویسم) لذت برده باشید. :)









آفریقای جنوبیبرنامه نویسelfهکهک اینستاگرام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید