ویرگول
ورودثبت نام
samira shokohi
samira shokohi
خواندن ۶ دقیقه·۲ سال پیش

رابطه Elf و ویکیپدیا!!!

درود فراوان بر همه عزیزان
در خدمت شما هستم با نهمین قسمت از تحلیل برنامه Elf، با من همراه باشید
خوشحالم از پیام هایی که دریافت میکنم و نظراتی که در وبلاگ های مختلف برای من میزارید و مشخصه تقریبا شروع خوبی تو نوشتن وبلاگ ها داشتم، باز هم منتظر نظراتتون میمونم و امیدوارم از نوشته های من خوشتون بیاد

عکس برنامه که از روی سایت معرفی برنامه Elf برداشتیم
عکس برنامه که از روی سایت معرفی برنامه Elf برداشتیم

شاید بهتر باشه یکم از قبل تر شروع کنم، اینکه چی شد به اینجا رسیدیم ما، خلاصه اگه بخوام بگم، یکی از دوستان صمیمی من یسری تو لابلای گشت و گذارش داخل یوتیوب، یه فیلم راجع به هک اکانت اینستاگرام با یک نرم افزار به اسم Elf دید، که براش جالب بود، این برنامه شبیه هیچکدوم از برنامه هایی که میشناختیم یا سایت هایی که دیده بودیم نبود، دوست ما کنجکاو میشه و میره داخل سایت معرفی برنامه، برنامه رو دانلود میکنه، کد فعال سازی رو میگیره، و طبق اون چه که توی فیلم دیده بوده (این دوست ما سالهاست فیلم های یوتیوب رو دانلود میکنه، فرقی هم نداره تو چه موضوعی باشه، هارد سیستمش رو ببینی پره از فیلم هایی که از یوتیوب گرفته، بنظرم اگه سرورهای یوتیوب یروز آسیب دید و کمک احتیاج داشتن، میتونن رو فیلم های این دوست ما هم حساب کنن :) اینه که فیلم رو ما داشتیم) یه اکانت اینستاگرام رو با Elf هک میکنه و متوجه میشه برنامه واقعا کار میکنه، اشتباه ازونجایی شروع میشه که میاد بلافاصله به من اطلاع میده و منم سراسیمه و بدون فکر سریع میام برنامه رو روی سیستم خودم میریزم و کد فعال سازی که این بشر خریده بود رو وارد میکنم و حالا جفتمون سیستم هامون بن شده و طبق پیامی که این برنامه میدهکد فعال سازی ما سوخته و دیگه این دوست ما از سوزش نمیاد یه کد فعال سازی دیگه بگیره و استفاده کنه (هزینه هم خب نسبتا بالاست، بیت کوین میخواد و تهیه اش هم خیلی ساده نیست، از طرفی هم نمیدونم مجدد این کد فعال سازی گرفته یا نه، فک کنم از ترسش دیگه به من لو نمیده، از طرفیم بعید نیست اکانت اینستاگرام مارو هک کرده باشه تا انتقام گرفته باشه!!!) داخل سایت معرفی برنامه و خود برنامه، یسری موردهای عجیب غریبی رو دیدیم که موضوع این پست و وبلاگ ها شد تا من هم وبلاگ نویس بشم و مثل یک کارآگاه! دنبال کشف راز و رمز های این برنامه باشم!

قسمتی در برنامه Elf که مشخصاتی از سیستم شما را نمایش میدهد
قسمتی در برنامه Elf که مشخصاتی از سیستم شما را نمایش میدهد

اگه پست قبلی رو خونده باشید، هنگام دابل کلیک بر روی لوگو، یه فایل بر روی دسکتاپم ایجاد شد که برام حداقل مشخص کرد، این برنامه یجورایی داره با ما صحبت میکنه، این شد که تصمیم گرفتم رو بخش های دیگه برنامه هم تست کنم ببینم چنین اتفاقی بازم میوفته یا نه (مورد عجیب و جالبی رو در رابطه با لوگو کشف کردم که هنوز صحت و دقیق بودنش برام مشخص نشده، راستش خیلی هیجان داشتم راجع به اون بیام حرف بزنم ولی اول باید از تمام جزئیاتش سر بیارم، بعد !) که رسیدم به این بخش که داره اطلاعاتی از سیستم میده، راجع به این که اینها چی هستند تو پست های قبل توضیحاتی دادم ولی بخوام بطور خلاصه بگم، این باکس داره یسری اطلاعات از سیستم شمارو، بهتون نمایش میده (حالا انگار خودمون بلد نیستیم بریم اینارو دربیاریم!) و وقتی رو اطلاعات اون ها یک بار کلیک میکنیم یه پیغام نشون میده و میگه دسکتاپت رو باز کن و وقتی باز میکنیم یک فایل جدید میبینیم!

وقتی بر روی IP Address کلیک میکنیم این پیغام نمایش داده میشه!
وقتی بر روی IP Address کلیک میکنیم این پیغام نمایش داده میشه!

جلوی IP Address یه آدرس IP وجود داره که آدرس IP سیستم شماست، روی اون آدرس که کلیک میکنیم، پیغام بالا میاد و یه فایل با نام Port! روی دسکتاپ درست میشه و وقتی بازش میکنیم این نوشته ها رو میبینیم!

فایل Port.txt!!! این فایل بعد کلیک بر روی IP Address روی دسکتاپ شما نمایان میشه!
فایل Port.txt!!! این فایل بعد کلیک بر روی IP Address روی دسکتاپ شما نمایان میشه!

دیگه باید یواش یواش برم خودمو به تیمارستان معرفی کنم!!!! بس از مغزم تاب برداشت از دست این برنامه نویس نامحترم این برنامه با این کدا و اطلاعات عجیب غریبی که میفرسته، خب نوشته هارو ببینید، یه بخشش که عین نوشته های ابتدایی فایل مربوط به لوگو بود، این کلمه (ipwkieida) عجیب غریب رو هم نوشته و ترجمه اون مذخرفات پایینیش هم میشه با دقت ببین! (چی رو ببینم آخه مریض!!!!) لطفا جستجو کن، حالا برو دنبال کلید بعدی!!!

اولین کاری که کردم این بود که رفتم این لغت رو توی گوگل سرچ کردم ببینم چی یافت میکنم، هیچ!!! اصلا لغت درستی نیست و هیچ چیزی از گوگل در نیاوردم! اولش یکم رو دو لغت اولش فوکوس شدم! اون ip که اول داره شاید یه ربطی به IP Address داشته باشه، نمیدونم جداشم کردم ولی باز کلمه بی معنی بود! اما همین حرکت من داخل گوگل باعث شد گوگل یه کلمه به من پیشنهاد بده! ipl wikipedia!!!!

نتیجه جستجوی کلمه داده شده در فایل!!! خود گوگل این بار مارو یه راهنمایی ریز کرد!
نتیجه جستجوی کلمه داده شده در فایل!!! خود گوگل این بار مارو یه راهنمایی ریز کرد!

راستش بعد اینکه یکم بالا پایین کردم نتایج گوگل رو، روی این کلمه، اومدم بالا و چشمم خورد به لغت wikipedia، پیش خودم گفتم شاید اون کلمه مذخرف در اصل بهم ریخته انگلیسی کلمه ویکیپدیا باشه! حروف دو کلمه رو اومدم کنار هم گذاشتم، بررسی و مقایسه کردم دیدم بععله!! این کلمه در اصل بهم ریخته کلمه ویکیپدیاست!!!

ویکیپدیا! سایتی که مرجع که دنیایی از اطلاعات تاریخی اجتماعی و فرهنگی و علمی داخلش پیدا میشه!
ویکیپدیا! سایتی که مرجع که دنیایی از اطلاعات تاریخی اجتماعی و فرهنگی و علمی داخلش پیدا میشه!

برای کسانی که احتمالا نمیدونم ویکیپدیا چیه، ویکیپدیا، یک منبع اطلاعاتی بسیار بزرگ از تمام افراد، رخدادهای تاریخی جغرافیایی اجتماعی و منبعیه که به طور خلاصه همه چی داخلش پیدا میشه، یافتم!!!! بقول ارشمیدس! احساس و شم کارآگاهی من باعث شد بیام از ابتدا بچینم کنار هم، یک Ip آدرس، ختم شده به یه کلمه، اون کلمه درهم ریخته نتیجه اش شد wikipedia، و پایینش نوشته جستجو کن! (تا یه جاهایی اینا به هم ربط داره) البته من از اسم فایل چیزی سر درنیاوردم، اسم فایل port هستش که معانی مختلفی داره، تو علم کامپیوتر و شبکه پورت در اصل یه درگاه که از 1 شروع میشه اگه اشتباه نکنم تا 60 هزار و خورده ای (دقیقش رو بگم میشه 65535) که پورت های نرم افزاریه، البته یسری پورت های سخت افزاری هم داریم که مانیتور و چاپگر اینارو متصل میکنه به سیستم، حالا نخوام خیلی درگیر این پورت ها بشم راستش از این سر درنیاوردم و ربطی پیدا نکردم! ولی خب محض اطمینان به یکی از دوستان شبکه شناسمون برنامه رو دادیم که ببینه آیا این برنامه پورتی رو اصطلاحا اشغال میکنه یا نه (تیر توی تاریکی!) حالا این که توی ویکیپدیا چی رو باید جستجو کنیم دیگه الله و اعلم! ذهنم به چیز خاصی نرسیده تا الان و بجز کلمه Elf چیز دیگه ای به ذهنم نرسید بخوام تو ویکیپدیا جستجوش کنم

نتیجه جستجوی کلمه Elf در ویکیپدیای فارسی
نتیجه جستجوی کلمه Elf در ویکیپدیای فارسی

اینم عکس نتیجه جستجوی من از کلمه Elf که برگردان فارسیش رو زدم و این چیزهاییه که نوشته، نتیجه گیریش با خود شما! به پایان قسمت نهم هم رسیدیم، بنظرم واسه این پست، این فایل کافیه باشه، امیدوارم از این پست و سایر پست های من لذت برده باشید و حتما حتما با نظراتتون من رو در بهتر نوشتن پست هام و وبلاگ نویسیم یاری کنید، شما رو به خدای بزرگ میسپارم.










اکانت اینستاگرامویکی‌پدیاelfهکهک اینستاگرام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید