ویرگول
ورودثبت نام
samira shokohi
samira shokohi
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

Elf و هرکول پوآرو!!

درود فراوان بر همه عزیزان
در خدمت شما هستم با هشتمین قسمت از تحلیل برنامه Elf، با من همراه باشید
این چند وقت تعدادی پیام و نظر رو وبلاگ ها برام اومده که نشون میده دوستانی هستن که با علاقه دارن این مجموعه پست هارو مطالعه میکنن و میخونن، جای خوشحالی داره واقعا، بجز برنامه و Elf، اگه روی نوشته هایی که مینویسن هم نظری داشتید حتما به من بگید، که سعی کنم تو نوشتن پیشرفت کنم و پست ها و مطالب بهتری بنویسم

تصویر ابتدایی برنامه که از سایت معرفی برنامه Elf برداشتیم
تصویر ابتدایی برنامه که از سایت معرفی برنامه Elf برداشتیم

این برنامه عجیب و غریب که داریم راجع بهش مینویسیم، اگه اشتباه نکنم از زمان اومدنش تا الان باید چند ماهی گذشته باشه، اتفاقی پیداش کردیم، اتفاقی فیلم رو دیدیم؛ و صد البته به نکاتی عجیب داخلش برخوردیم که شد موضوع وبلاگ های من، از دوست عزیزم که کد فعال سازی رو گرفت و ناکام موند باید بگم که همچنان حسرت به دل!! و ناراحته از اینکه چرا خواسته برنامه رو با من شریک باشه (اونم در حالی که میدونسته طرف تو سایت معرفی گفته که کد برای شماست!) ولی اونم داره با دقت مقالات منو میخونه و فک میکنه شاید در پس این حرف هایی که برنامه نویس با من میزنه راهی باشه که بشه برنامه رو مجدد فعال سازی کرد، البته قصد و نیت اون دوست ما که مشخصه، ولی بشخصه نظرم رو اینه که طرف برنامه نویس ماهریه، میتونسته با این علم و دانشی که داره کلی پول از طرق مختلف به جیب بزنه! (اگه فرض رو بر این بگیریم که طرف کلاه بردار هم هست باز یکم حرف داخلش میاد، معمولا سایت ها و برنامه های کلاه برداری اینچنینی یه حرکت های خاصی رو میزنن که این برنامه از هیچ کدوم پیروی نمیکنه، شاید ما هم تصورمون رو این بوده که برنامه کلاه برداریه و فقط دنبال خالی کردن جیب خلق الله! ولی وقتی تست شده و دیدیم که واقعا داره اکانتی رو هک میکنه بنظرم میشه به صحبت های طرف دقت کرد دید دقیقا چی داره میگه و شاید به هدفش اشاره کنه!) ولی اومده نشسته برنامه با این حجم رو نوشته و بارگذاری کرده و واسه 1000 نفر فعال کرده، از شما چه پنهون، داشتم فکر میکردم طرف یجورایی کارآفرینی هم کرده، از فردا پر بشه هک فلان اکانت فلان شبکه اجتماعی با 10 هزار تومان!!! بدم نیست :)

قسمتی که اصطلاحا درباره ما برنامه Elf هستش
قسمتی که اصطلاحا درباره ما برنامه Elf هستش

تو پست Elf یا دنیای جن و پری اگه خونده باشید از قسمت مثلا درباره ما برنامه نوشتم که اومده مثلا لوگو برنامه رو گذاشته و یه سری توضیحات نوشته، یکی از نوشته هاش ترجمه اش میشد همون چیزی که موضوع بحث ماست، Elf داره با من صحبت میکنه، (ترجمه سومین خط میشه با دقت ببین، من با شما صحبت میکنم!) خب مسلما برنامه که با آدم نمیتونه حرف بزنه، ولی استثنا این بار این برنامه این خط رو شکونده و داره با ما حرف میزنه، از پیغامی که براتون توی پست قبلی گذاشتم، برای مشخص شد که این برنامه ظاهرا باید پیغام هایی رو داخل خودش مخفی کرده باشه و ما باید اون پیغام هارو پیدا کنیم! از کلیکی که روی ساعت شمار کردم (البته دوبار کلیک کردم یا به اصلاح رایانه اش دابل کلیک) و اون پیغام رو دیدم، شروع کردم رو جاهای مختلف کلیک کردن و اینکه ببینم برنامه دیگه چه چیزهایی رو مخفی کرده، که رسیدم به این لوگو!

وقتی بر روی لوگو دابل کلیک میکنیم برنامه محو میشه و این پیغام میاد!!
وقتی بر روی لوگو دابل کلیک میکنیم برنامه محو میشه و این پیغام میاد!!

اتفاقی تو کلیک کردن ها و اینور اونور کردن های برنامه، روی لوگو، دابل کلیک کردم، برنامه اصطلاحا محو شد و این پیغام رو دیدم!! (Ops no name ok please look your desktop folder) این چیزیه که این تصویر داره به ما نشون میده، معناش خیلی ساده اس، البته من اولش رو نفهمیدم، اون no name یعنی چی منظورش چیه؟؟؟؟ البته اینم بگم این پیغام رو قبل از دریافت ایمیل دیدم! و بعد از انجام یه حرکت دیگه و یه کلیک دیگه ظاهرا برنامه یه اسمی به من داد و بعد از اون تست نکردم ! (البته حقیقتش اینه که دیگه به سمت لوگو نرفتم، رفتم متمرکز شدم رو جاهای دیگه!) اما قسمت دوم جمله داره میگه که به فولدر دسکتاپت نگاه کن! اوکی رو که میزنی دوباره این پیغام محو میشه و برنامه میاد بالا

این فایلیه که روی صفحه دسکتاپتون ظاهر میشه!
این فایلیه که روی صفحه دسکتاپتون ظاهر میشه!

صفحه دسکتاپم رو که نگاه کردم با این فایل جدید ایجاد شده برخورد کردم، که خب قبلا تو دسکتاپم وجود نداشت، اسمش اینه Open و بعد از باز کردن داخلش یه سری جملات نوشته که این پایین با هم میبینیم

فایل متنی که روی صفحه دسکتاپ شما نمایان شده!!!
فایل متنی که روی صفحه دسکتاپ شما نمایان شده!!!

حالا مثل من ایمان آوردید که برنامه داره با ما حرف میزنه!!! به جملاتی که نوشته نگاه کنید.
Hi My Friend! سلام دوست من
Ok :) Look Down خیل خب، پایین رو ببین

راجع به این نوشته عجیب حقیقتا نظری ندارم، واقعا مارو گیر آورده، منظورش از این نوشته ها واقعا چیه؟؟؟؟ جمله پایینیش رو ببینید! داره میگه میبینی؟؟! آیا به نکته ای توجه کردی؟ حالا برو دنبال کلید بعدی!!!!!!!! (از اینجا تا آفریقای جنوبی علامت تعجب!) واقعیت امر که من به همه چیز توجه میکنم و میبینم و چیزی متوجه نمیشم :(

این جا چند تا مسئله است، اول اینکه شاید این نوشته های مسخره یه ربطی به لوگو داشته باشه! (آخه یکی بیاد کمک کنه واقعا من ربط اون لوگو رو با این صفرا و حروف های انگلیسی پیدا کنم خب!) بعد اینکه این جا اسم فایل open هستش (راستش باز هم این برنامه نویس محترم ازین شاهکارها داشته، فقط اینکه تو هر قسمتی، اسم فایل فرق میکنه، من میگم شاید اسم فایله هم یه ربطی داشته باشه!) خلاصه که یه پروسه جداگانه گذاشتم ببینم این کد های مسخره آیا مارو به جای خاصی میرسونه یا نه، راستش تا یه جاهاییم پیش رفتم و داخل این پروسه به مورد عجیبی هم برخورد کردم! (دروغ نگم همین امروز بود که متوجه مورد عجیبی شدم! منتهی این اتفاق یه بار افتاد و منتظرم تست های دیگه ای روش انجام بدم ببینم این اتفاق دقیقا تو چه لحظه ای رخ میده و ربطش با این کد ها تو چیه!)

این روزا حس میکنم واقعا شدم یه پا کارآگاه هرکول پوآرو!
این روزا حس میکنم واقعا شدم یه پا کارآگاه هرکول پوآرو!

به گمونم برای این پست کافی باشه، واقعیت مغزم داره سوت میکشه ولی یجورایی دارم خودم رو در نقش آقای پوآرو قلمداد میکنم که دارم سرنخ های یه جنایت رو (یه جنایت! واقعا!؟؟) میچینم کنار هم که ببینم تهش به کجا قراره برسیم، بخونید و دنبال کنید که بلاخره یا روح شرلوک هولمز تو من حلول کرده یا هرکول پوآرو عزیز! تا پست بعدی همه شما عزیزان رو به خدای بزرگ میسپارم










برنامه نویسپوآروelfهکهک اینستاگرام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید