ویرگول
ورودثبت نام
صنماااا
صنماااا
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

پیک نوروزی-روز دهم: باید دنیا را بهتر از آن چیزی که تحویل گرفته ای تحویل بدهی.

چند روز نبودم و قطعا که نوشته های پیک نوروزیم به تعویق افتاد. امروز دوباره برگشتم.

اینجا یه بخشی از حرفهای گابریل گارسیامارکز رو نقل قول میکنم.

"باید دنیا را کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ای ؛ تحویل دهی ...

خواه با فرزندی خوب ...

خواه با باغچه ای سرسبز ...

خواه با اندکی بهبود شرایط اجتماعی ...

و اینکه بدانی حتی فقط یک نفر با بودن تو ساده تر نفس کشیده است...این یعنی تو موفق شده ای!

امروز میخوام به زندگیم فکر کنم٫ به شهرم٫ به کشورم٫ به ارتباطاتم٫ به جهانی که در اون هستم. امروز میخوام فکر کنم چه کارهایی میتونم انجام بدم که دنیا رو بهتر از آنچه تحویل گرفته ام٫ تحویل بدم.

به نظرم یکسری کارها هستند که ما انجام میدیم چون صرفا فکر میکنیم کار خوبی هستند و باید انجامشون داد و معمولا چون این کارها از نطر اجتماعی خوب و پذیرفته شده انگاشته میشن٫ یا انجامشون نیاز به خدمت و اثر گذاری و پذیرفته شدنمون تامین میشه. و بعضی موقع ها ما در حقیقت از انجام دادن این کارها هیچ لذتی نمیبری و صرفا انجامشون میدیدم چون به خودمون گفتیم که "باید" انجامشون بدیم. امروز اما من میخوام فکر کنم به کارهایی که از نظرم نیازم به اثرگذاری و خدمت رو تامین میکنه و اثر مثبتی در زندگی دیگران میگذاره و در عین حال من از انجامشون لذت میبرم.

من فکر میکنم٫ کاری که به عنوان حرفه اصلیم در زندگی دارم انجام میدم به عنوان یک پژوهشگر٫ میتونه اثر مثبتی در زندگی بقیه و فهم ما از جهان هستی بگذاره. من با کارم سعی میکنم مرزهای علم رو گرچه میکرومتری جابجا کنم و کمک کنم بیشتر در مورد انسان و مغز بفهمیم.

من هر روز در ارتباط با خانواده و همسرم٫ سعی میکنم طوری انتخاب و رفتار کنم که زندگی رو برای اونها امن تر و خوشایند تر کنم.

و در ادامه٫ این نوشتن برای من نه تنها روشی برای ثبت افکارم هست٫ بلکه فکر میکنم شاید روزی بتونه به کسی کمک کنه تا بیشتر بتونه بهو خودش وصل بشه و خودآگاهی پیدا کنه.

دوست دارم مصرف پلاستیک و تولید زباله رو کمتر کنم و مقدار بازیافتم رو بیشتر کنم.

قطعا دوست دارم اثرم در زندگی دیگران بیشتر باشه٫ شاید با مشارکت در خیریه٫ کمک کردن به بهبود کیفیت زندگی کسانی که میشناسمشون و میدونم میتونم یه جای خالی رو در زندگیشون پر کنم. امیدوارم بتونم اثر پر رنگ تری در زندگی دیگران داشته باشم.

شما چی؟


پیک نوروزیاثردنیای بهتر
من یک پژوهشگر نوروساینس هستم. الان در یک شرکت مشغول کارم و همیشه در زندگی در حال آموختنم و اینجا چالشها و آموخته هام رو به اشتراک میگذارم. لینک کانال تلگرام: https://t.me/BeingaLifelonglearner
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید