ویرگول
ورودثبت نام
سارا احمدیان
سارا احمدیان
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

صفر تا صد تولید محتوای متنی و اصولی با نیما شفیع زاده

تولید محتوای متنی و هزار راه نرفته
تولید محتوای متنی و هزار راه نرفته

همه ما تا حالا حداقل یک‌بار سعی کردیم بلاگ‌پست بنویسیم ولی بعضی‌هامون بعد اولین بار بیخیال شدیم و بعضی‌ها هم بلاگ‌پست‌نویسی رو تبدیلش کردیم به یه عادت قشنگ. ولی تا حالا چند درصدمون به این فکر کردیم که بلاگ‌پستی که می‌نویسیم چقدر اصولیه؟ چقدر مخاطب رو درگیر خودش می‌کنه و در عین خلاقیت مطابق استانداردهای موجوده؟ اونجایی که این سوال برامون به‌وجود میاد، دقیقا جاییه که مسیر یادگیری برامون شروع میشه و چی بهتر از یاد گرفتن از استادکار؟

آشنایی با نیما شفیع زاده

چرا میگم استادکار؟ آشنایی من با نیما شفیع زاده به تازگی شکل گرفته. مبدا این آشنایی لینکدین بود و پستی که قرار بود خلاقیت و توانایی من رو به عنوان یه تولیدکننده محتوا رقم بزنه. تا قبل از این من کم‌وبیش فقط اسمی از نیما شنیده بودم ولی پست لینکدینی که برای جذب کارشناس محتوا بود به‌قدری جذاب بود که من رو وادار به شرکت تو این ماراتن کرد. قبولی من تو مرحله اول باعث شد که بیشتر با کار نیما و سایت نیما تودی آشنا بشم و به قدرت نیما و تیمش در زمینه تولید محتوای موثر پی ببرم و در نهایت هم مسیرم برسه به کتاب "اصول تولید محتوای متنی" که نوشته نیما شفیع زاده هست.


خلاصه بگم؛ برای منی که نزدیک ۵ ساله تولید محتوای تخصصی می‌کنم و قبلش هم عشق به نوشتن در وجودم قل‌قل می‌کرد و همیشه دست به قلم بودم، این کتاب دریچه‌ای شد به یه دنیای متفاوت و البته خیلی حرفه‌ای‌تر از تصور من. به عنوان نمونه، موارد زیر مواردی هستن که من شاید تجربی باهاشون سروکار داشتم ولی هیچوقت نشده بود که به‌صورت اصولی اون‌ها رو یاد بگیرم:

  • انواع بلاگ‌پست
  • انواع عنوان و احساساتی که منتقل می‌کنه
  • پاراگراف، ویژگی‌ها و کارکردهای اون
  • نحوه بازنگری و ویراستاری صحیح
  • نکات فنی که هر فرد غیرفنی که با بلاگ درگیره هم باید بدونه (مثل سئو و تگ‌ها، ‌kpi‌ها و ...)

تمام این موارد برای منی که بیشتر کارم تجربی بوده نقش اکسیر جادویی رو دارن که میتونه مسیر حرفه‌ای و شغلیم رو به سمت بهتر شدن سوق بده.

در یک کلام؛ بانکی از تجربه

در پایان روی صحبتم بیشتر با دوستانیه که به‌تازگی کار محتوا رو شروع کردن یا مسیرشون مثل من تجربی بوده؛ اوصیکم به خوندن این کتاب. شاید با خودتون فکر کنین وااا نوشتن که دیگه کاری نداره و همین‌که املاء و نگارش بلد باشیم کافیه ولی باید بگم خیر! درسته که املاء و نگارش برای تولید محتوا لازمه ولی کافی نیست!

اینکه شما بتونی یه محتوای جذاب بنویسی و مخاطب رو درگیر کنی و در عین حال حوصلشو سرنبری، خیلی خیلی موثرتر از صرف رعایت اصول نگارشیه و نوشتن یه محتوای خوب نیاز به یادگیری داره.

پس حتما یاد بگیرین و یاد بگیرین و یاد بگیرین.

علاوه بر کتاب بالا یه سری منابع هم برای یادگیری بازاریابی محتوایی هست که می‌تونه تو این مسیر کمکتون کنه مثل دوره بازاریابی محتوایی hubspot و خیلی دوره‌های دیگه که می‌تونین رایگان یا با هزینه کم تهیه کنین.


تو این صفحه تلاشم اینه که محتوای مفید باهاتون به اشتراک بزارم. اگه این مطلب رو دوست داشتین خوشحال میشم لایکش کنین یا با دوستانتون به اشتراک بزارین.

تولید محتوای متنینیما شفیع زادهتولید محتوا
یه تولیدکننده محتوا (بخوانید نویسنده) که همیشه به دنبال بهبود خودش و کارشه / علاقمند به یادگیری مباحث جدید / بسیار علاقمند به سفر و تعطیلات (کیه که نباشه!) / فیلم، موسیقی، کتاب و ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید