ویرگول
ورودثبت نام
اسکوربورد
اسکوربورد
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

پارتی «فوق‌العاده»، همه آن‌ چیزی که منچستر یونایتد آرزو داشت پوگبا باشد

اگر قرار باشد یک بازیکن را نماد فصل افتضاح فعلی منچستر یونایتد درنظر بگیریم، پل پوگبا اولین انتخاب خواهد بود. بازیکنی که در طول چهار روز از یک بازیکن درجه یک به سوژه خنده رسانه‌ها تبدیل شد؛ پس از درخشش و هدایت تیمش به سمت پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا در بازی مقابل آرسنال عملکرد بسیار بدی داشت. درواقع پنالتی‌ای که در دقیقه 68 بازی با ناشی‌‌گری به هکتور بلرین تقدیم کرد از اصلی‌ترین عوامل شکست شیاطین سرخ در مقابل توپچی‌ها محسوب می‌شود.

پارتی با عملکرد درخشانش در مقابل منچستر یونایتد، یکی از عوامل برد توپچی‌ها محسوب می‌شود
پارتی با عملکرد درخشانش در مقابل منچستر یونایتد، یکی از عوامل برد توپچی‌ها محسوب می‌شود



پوگبا در مصاحبه با BBC گفت:«می‌دانیم عملکرد جالبی نداشتیم. خود من، نباید چنین خطایی مرتکب شوم. فکر کردم توپ را لمس می‌کنم ولی این‌طور نبود. من با پنالتی‌ای که دادم باعث شکست امروز شدم. ما باید بهتر باشیم، هم تیم و هم من، این ماجرا با من شروع می‌شود. شاید مقداری نفس کم آورده بودم، همین باعث شد آن اشتباه احمقانه را انجام دهم. از این ماجرا درس خواهم گرفت، باید روی این مساله کار کنم.»

اعتراف پوگبا به نفس کم آوردن وقتی جالب‌تر می‌شود که توجه داشته باشیم این پنالتی در دقیقه 68 بازی گرفته شد. سولسشر، که فرم نامطلوب اول فصل تیم خود را به‌گردن کرونا و مسائل مرتبط با همه‌گیری دانسته بود پس از نمایش مقتدرانه شاگردانش در لیگ قهرمانان اروپا، دیگر بهانه‌ای برای پنهان شدن ندارد. درست است که خود پوگبا مسئولیت اشتباه منجر به باخت تیم را شخصا گردن گرفته است، اما مساله اصلی این پنالتی هم نیست. واقعیت این است که پوگبا در پست مورد علاقه‌ خود در سمت چپ چیدمان الماسی میانه زمین سولسشر بازی می‌کرد، اما نتوانست آن‌طور که باید در بازی تاثیرگذار باشد.

در همین حال، هافبک‌های جدید آرسنال یعنی توماس پارتی و محمد الننی نمایشی فوق‌العاده برای تماشاچیان برپا کردند. بخصوص پارتی، که با استارت‌های انفجاری خود فرصت‌های بسیاری برای تیم مهمان خلق کرد. این دقیقا همان کاری بود که انتظار می‌رفت پوگبا بتواند در ترکیب سولسشر انجام دهد. کاپیتان سابق منچستر، روی کین، درباره عملکرد پارتی به خبرنگار اسکای اسپورت گفت:«قبل از بازی هم گفته بودم، او ادا در نمی‌آورد، قبلا برای باشگاه‌های بزرگ بازی کرده و در رقابت‌های بزرگ توپ زده است. امروز متوجه شدیم که عملکرد هر بازیکنی را باید در زمین بازی سنجید. هرچقدر بیشتر او را می‌بینم، بیشتر آرزو می‌کنم ای‌کاش در ترکیب میانه میدان منچستر یونایتد بود.» روی کین در ادامه قدرت بدنی، جسارت و آمادگی پارتی را با پاتریک ویرا در روزهای اوجش مقایسه کرد و گفت بازی این بازیکن او را به یاد نبردهایی که با ویرا داشت می‌اندازد.

ویژگی‌های پارتی از نظر روی کین، دقیقا همان خصوصیاتی است که جای خالی آن در میانه میدان منچستر یونایتد احساس می‌شود. سه باخت و یک مساوی خانگی بدون گل نشان می‌دهد شرایط منچستر شاید بدتر از آنی است که هواداران در ابتدای فصل تصور می‌کردند. عملکرد منطقی، میدان‌داری، دید خوب نسبت به سایر هم‌تیمی‌ها و آگاهی محیطی بالا خصوصیاتی بود که پارتی را یک سروگردن بالاتر از تمامی هافبک‌های منچستر و بخصوص پوگبا قرار داده بود. هرچند سولسشر در پایان بازی با اشاره به اشتباه پوگبا گفت که اگر این پنالتی نبود، احتمالا نتیجه بازی یک مساوی بدون گل شده بود، اما مسلما باخت مقابل آرسنال را نمی‌توانیم تنها به‌گردن پوگبا بیاندازیم. پوگبا تمام مشکل نیست، بلکه بخشی از آن است و این وظیفه سولسشر است که ایرادهای الماس دفاعی خود را پیش از آن‌که خیلی دیر شود برطرف کند.


لیگ برترمنچستر یونایتدپوگباشیاطین سرخآرسنال
حساب رسمی اپلیکیشن اسکوربورد "http://uzee.ir/scoreboard.app": خبرها، تحلیل‌ها، نتایج زنده فوتبال جهان، لیگ فوتبال فانتزی و پیش‌بینی مسابقات درکنار پخش زنده مسابقات مهم و رویداد‌های مهم ورزشی جهان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید