ویرگول
ورودثبت نام
مهدی منافی
مهدی منافی
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

تکنیکی برای انتخاب رنگ مناسب

من توی انتخاب رنگ خیلی ضعیف بودم. حتی با اینکه بهم طراح UI/UX می‌گن، اسم رنگها رو قاطی می‌کنم و بعضیا رو هم نمیدونم چیه اسمشون :) البته به نظر من دونستن اسم رنگ زیاد مهم نیست و بیشتر نتیجه کار مهمه.

آدم وقتی یه رنگی رو زیاد باهاش کار می‌کنه، چشماش بهش عادت می‌کنن و به نوعی وابسته اون رنگ میشن. من خودم این مدلی‌ام و با نگاه کردن زیاد به یه رنگ، چشمام بهش اتصالی پیدا می‌کنن :)

اینسپکت کروم از همین مقاله
اینسپکت کروم از همین مقاله

از این مشکل رنج می‌بردم که یهو یه فکری زد به سرم (نمیدونم از کجا اومد اصلاً ?)

« بر هم زدن تمرکز »

آدم وقتی تمرکزش بهم بخوره یه سری چیزا رو هم فراموش می‌کنه در لحظه. گفتم منم تمرکزم رو بهم بزنم ببینم می‌تونم تو ذهنم یه اختلالی درست کنم یا نه.

روشی که برای بهم زدن تمرکز انتخاب کردم، نگاه کردن به یه سری اشیای رنگارنگ دور و برم بود. می‌خواستم با نگاه کردن به یه سری رنگ ، انتخاب‌های ذهنم رو توی رنگبندی بازتر کنم و بهش بگم که بابا فقط این رنگ نیست که، رنگهای دیگه رو نگاه کن اینا هم شاید خوب باشن.

داشتم یه بنر تبلیغاتی میزدم برای شرکت کیمیا (هنوز بعضی وقتا مجبورم گرافیک هم کار کنم؛ با اینکه خوشم نمیاد) و این ترفند رو روش پیاده کردم و نتیجه داد. گفتم برا شما هم بنویسم شاید به دردتون خورد.


حالا شما هم اگه روش خاصی برای انتخاب رنگ توی طراحی‌هاتون دارین، تو بخش نظرات بگین یکم بحث کنیم شاید به یه نتیجه بهتری رسیدیم ;)

رنگرابط کاربریuiuxرنگبندی
UI/UXD - Python
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید