آنا ثانی
طراح لباس و صحنه
دانش آموخته ی کاردانی طراحی لباس و کارشناسی نمایش عروسکی
آنا ثانی پس از هنرستان گرافیک و طراحی دوخت و لباس، در دانشکده ی شریعتی تهران به آموختن طراحی لباس، پرداخت. همزمان با دوره کارشناسی نمایش عروسکی، جذب سینما و تلویزیون شد. برای گروه کودک شبکه یک سیما، طراحی صحنه انجام می داد و در فیلم یک مشت پر عقاب (۱۳۸۶) طراح لباس بود. ۵ سال صحنه آرای سریال مختارنامه بوده و در فیلم های سینمایی کلاغ پر، پنالتی و تئاتر کوچه ی بی انتها، به عنوان طراح لباس و طراح صحنه، فعالیت داشته است.
او طراحی لباس را توجه به شخصیت پردازی، طی ۱۲ سال فعالیت با بزرگان سینما و تئاتر ایران همچون استاد شاه ابراهیمی و اثباتی، به خوبی فرا گرفته است. مهارت او در دوزندگی (خیاطی)، سبب شده است که برای ساختارهای خاص بدن انسانها، لباس های فاخری طراحی نماید. از سوی دیگر ، استفاده از نظر کارشناسان مد (Stylist) ، طرح های او را منحصر به فرد و کاربردی نموده است.
به باور وی طراحی لباس، برداشتی جامعه شناسانه از محیط و مردم است که وقایع جهانی در آن موثر بوده و مدها و ترندها را پدید می آورد. او طراحی لباس را بروز احساسات انسانها در قالب پوشاک، می داند که بخشی از این احساسات، در لباس های هنری و نمایشی ، دیده می شود. این گونه لباسها هرگز پوشیده نمی شوند. آلبوم طراحی تولد یک حس ، شامل این دست از طراحی های اوست. خانم ثانی در طراحی برای مشتریانش، نخست به روان شناسی و گونه شخصیتی آنها ، می پردازد.
او معتقد است که پوشاکی که در بازار ایران، عرضه می گردد ( برندهای ترکی و چینی و ...)، از نظر کیفی و ساختاری ، استاندارد ارضای سلیقه ی جامعه جوان ایران را ندارد. زیبا پوشیدن خصیصه ی ذاتی انسانهاست، اما مردمان هر کشور، فرهنگ دورنی و خاص خود را در پوشاک، دارند که کارشناسان مد ، بایست آنرا در نطر بگیرند.
آنا ثانی ، مشرق زمینه را گنجینه ی سرشاری از طرح و نقش، می داند و در پی آن است که همانند استاد پرویز تناولی، که خوشنویسی را به گونه ای بازسازی نمود که در امریکا هم پذیرفته و پسندیده شد، نقوش باستانی و سنتی را در طراح های خود، به گونه ای بازآفرینی کند که نسل جوان آنرا بپسندد و به کار گیرد.