ویرگول
ورودثبت نام
سپهر سمیعی
سپهر سمیعی
خواندن ۲ دقیقه·۴ ماه پیش

کابینه من برای دولت چهاردهم!

فرض محال که محال نیست!

فرض کنیم من شهروند دوگانه نبودم و رجل سیاسی مذهبی هم بودم و مورد تایید شورای نگهبان هم بودم و «رای خوب مردم» هم شامل حالم بود!!

انتخابات برگزار شده و من انتخاب شده ام و حکم ریاست جمهوری من مورد تنفیذ مقام معظم رهبری هم قرار گرفته. حالا قرار است کابینه خود را معرفی کنم تا از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد...

وزرای پیشنهادی من عبارتند از:

1- وزیر آموزش و پرورش: مصطفی رحماندوست (شاعر کودکان)

2- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: سعید محمدی (مدیر عامل کنونی دیجی کالا)

3- وزیر اطلاعات: سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم (فرمانده سابق پلیس)

4- وزیر اقتصاد: دکتر محمدرضا یزدی زاده

5- وزیر امور خارجه: مولوی عبدالحمید (امام جمعه مسجد مکی)

6- وزیر بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی: نرگس آبیار (کارگردان)

7- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تینا پاکروان (کارگردان)

8- وزیر جهاد کشاورزی: ابوالفضل ظهره وند (سفیر اسبق ایران در افغانستان و نماینده کنونی مجلس)

9- وزیر دادگستری: محمد زارعی (وکیل پایه یک دادگستری و وکیل خودم)

10- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: سردار سرلشکر پاسدار محمد جعفری (فرماینده سابق سپاه)

11- وزیر راه و شهرسازی: دکتر محمود احمدی نژاد (رئیس جمهور سابق)

12- وزیر صمت (صنعت معدن تجارت): سردار سعید محمد (فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء (ص))

13- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده (فرمانده کنونی نیروی هوافضای سپاه)

14- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مسعود فراستی (منتقد سینما)

15- وزیر کشور: سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی (وزیر کنونی کشور)

16- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی: حامد جواد زاده (کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون)

17- وزیر نفت: سردار سعید قاسمی

18- وزیر نیرو: علی اکبر صالحی (رئیس سابق سازمان انرژی اتمی)

19- وزیر ورزش و جوانان: علیرضا دبیر (رئیس کنونی فدراسیون کشتی)



علاوه بر این نوزده وزارتخانه:

  • معاون اول رئیس جمهور: دکتر حسن عباسی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: دکتر فریدون عباسی دوانی
  • دبیر شورای امنیت ملی: حجت الاسلام والمسلمین حسین تائب
  • سخنگوی دولت: حامد آهنگی
  • رئیس کل بانک مرکزی: دکتر محمد حسین ادیب
دولت چهاردهمترکیب کابینههیئت وزیرانهیئت دولت
علوم انسانی - اقتصاد - اقتصاد سیاسی - جامعه شناسی - علم سیاست - انسان شناسی - ادبیات - تاریخ - هنر - موسیقی - سینما - فلسفه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید