ویرگول
ورودثبت نام
سپهر زارعی
سپهر زارعی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

جلوگیری از دلسرد شدن در دنیای برنامه نویسی

دلسردی در برنامه نویسی
دلسردی در برنامه نویسی

سلام به علاقه مندان دنیای برنامه نویسی :)

داخل این مقاله میخواهیم به موضوعی بپردازیم که مطمئنا خیلی ها داخل مسیرشون ممکنه بهش بربخورن

دلسرد شدن ممکنه در هر کاری وجود داشته باشه و کاملا یک امر طبیعیه.

هرکسی ممکنه به دلایل مختلفی از مسیر خودش دلسرد شه

دلایل دلسرد شدن در برنامه نویسی

  • صرف کردن زمان زیاد برای حل کردن یک مشکل (باگ) , همه ی ماها ممکن است به مواردی بر بخوریم که مارو دچار کلافگی بیش از حد بکنه و انقدر درگیر مسئله بشیم که نتونیم برای اون راه حلی پیدا بکنیم تجربه شخصی خودم در این مسائل اینه که یکم به خودم زمان بدم مغزم رو راحت بکنم تا از حالت سردرگمی خارج بشم و بعد از اون سعی میکنم که مسائل رو با روش های مختلف برای خودم سبک سنگین کنم تا در نهایت بتونم اونارو حل کنم.
  • تله یادگیری : آموزش مداوم , یا بروز کردن اطلاعات خودتون بسیار از اهمیت بالایی برخورداره اما نیاز به یادگیری همه چیز نیست بعضی مسائل ممکنه هنگام انجام یک پروژه باشه تله یادگیری با روند آموزش همیشگی فرق میکنه ممکنه شما بدون هیچ هدفی آموزشی رو دنبال کنید که خب مسلما به درد شما نخواهد خورد و صرفا وقتتون رو تلف کردین (حتی اگر محتوای خوبی داشته باشه). پس مشخص کردن هدف برای آموزش دیدن در این مسیر مهمه.


راه جلوگیری از دلسرد شدن در دنیای برنامه نویسی چیه ؟

بهترین راه اینه که به خودتان اهمیت بدین , اگر زیاد کار میکنین ممکنه مغزتون بازدهی کافی رواز دست بده و شما عملا فقط دارین جلو میرین و این میتونه دلیل خوبی برای دلسرد شدن باشه :)


شما چه تجربیات و پیشنهادایی دارین ؟ تو کامنت ها بنویسید :)

موفق باشید!

جلوگیری از دلسرد شدن در برنامه نویسیدلسرد شدن در برنامه نویسیچگونه در برنامه نویسی دلسرد نشویمچگونه از برنامه نویسی دلسرد نشویمافسردگی در برنامه نویسی
تقریبا علاقه مند به هر آن چیزی که در دنیای IT وجود داره :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید