ویرگول
ورودثبت نام
سپیده تقی‌زاده
سپیده تقی‌زاده
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

نقد کتاب "هر برند یک قصه است" در حوزه اصول مارکتینگ

📚"هر برند یک قصه است..."

📌از دید یک مشتری اگه بخوام به قضیه نگاه کنم، اول از همه در مواجه با برند شما باید بفهمم؛
_محصولت چیه؟
🤔اول باید ببینم کارت باهام چیه.

_پیامت چیه؟
🙄هدفت از رسوندن این خدمت چیه؟ برای من، برای خودت؟

_چیزی که قصد داری به من عرضه کنی، چطور و تا چه حدی می‌تونه به بقا و شکوفایی من در هر زمینه‌ای کمک کنه؟
🤕مهم‌ترین هدف‌های من در مسیر رشد و بقا، رفع نیازهای عاطفی، ارتباطی، معنوی و فیزیکی منه؛ اگه محصولت در راستای تحقق هیچ کدوم از اینا نیست، بعیده بتونی باهام کانکت شی!

_فهمیدن حرفت چقدر انرژی ازم می‌گیره؟!
😁باید همه چیز برام ساده و قابل درک باشه. قرار نیست برای آشنایی با محصولت با معادلات چند مجهوله توی ذهنم جدل کنم…
🔥🔥🔥🔥🔥

📌حالا از دید صاحب یک برند؛
برند من هدف و پیام واضح خودش رو داره، من می‌دونم محصولی که قراره به مشتری ارائه بدم چقدر می‌تونه مسئله رو براش راحت‌تر کنه، ولی در اولین قدم باید بتونم به درستی خودم‌و بهش بشناسونم.🤓

💯❗️پس تبلیغات من باید:
✅حاوی پیامی واضح و به دور از هرگونه پیچیدگی باشه
می‌گن؛ "اگر گیج‌شان کنی، می‌بازی"
🤯🤯🤯🤯
✅رک و پوست کنده و بدون نیاز به پردازش اطلاعات بی‌ربط زیاد، حرفم‌و به عرض مشتری برسونم(ارائه‌ی آسانسوری)

✅ایجاد یک قصه‌! 🥸📖قصه بهترین و ساده‌ترین راه برای رسوندن پیام و ارتباط با مشتریه. (استوری برند SB7#)
💁🏼‍♀️
✅به یک فرمول مشخص نیاز دارم که مخاطب بدونه با عنوان کردن چه نیازی قراره به چه راه‌حلی برسم. اینجوری براش منطقی به نظر میاد.

همهمه یعنی شلوغی و سردرگمی؛ درنتیجه میلیون ها خرج تبلیغات.
🤦🏼‍♀️

❌با جلوگیری از عنوان کردن مطالب غیرضروری به مخاطب که فقط مشوشش می‌کنه، می‌تونم تبلغات وب سایت، #ایمیل_مارکتینگ، آگهی‌ها و رسانه‌ها رو به خوبی در چارچوب درست مدیریت کنم.❌
♨️نتیجه‌گیری
بهترین مسیر برای معرفی یک برند که انتظار داریم مخاطب به خوبی و در بازه زمانی کوتاه باهاش ارتباط بگیره، ایجاد محصولی هست که دقیقا کارآمد و منطقی باشه.😇

پیامی که مخاطب میتونه دریافت کنه باید ساده، شفاف، متناسب با استراتژی، قانع کننده، قابل یادآوری و شخصی سازی شده باشه.😃☝🏻

باید یک قصه برای برندم بسازم تا فرمولی بشه برای هردوی ما و ارتباط. چه برندهایی رو میشناسی که از تکنیک ایجاد قصه تونستن خیلی خوب توی ذهن مخاطب جا خوش کنن؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برندایمیل مارکتینگمسیر رشدنیازهای عاطفیوب سایت
بازاریابی سئو و دیجیتال مارکتر قصه‌پرداز و رمان‌نویس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید