ویرگول
ورودثبت نام
Serajoddin Aliabadi
Serajoddin Aliabadi
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

بکاپ گیری در فضاهای ابری ایرانی

همه ی ما فایل هایی داریم که نیاز هست از اونها پشتیبان داشته باشیم. گاهی محتوای این فایل ها حساس نیست و صرفا پایداری و دسترسی بکاپ ها در اینترنت برای ما اهمیت داره.

یکی دو سال پیش اینجور فایلها رو به صورت آفلاین و روی سیستم شخصی ذخیره می کردم تا اینکه با بالا رفتن حجم و استفاده کم، به این فکر افتادم که چرا در فضا های ابری دخیره سازی نکنم!

گزینه اولم استفاده از هاست های بکاپ بود. اکثرا دسترسی FTP و سی پنل یا دایرکت ادمین میدادن و امکانات از هاست های معمولی کمتر بود که صرفا برای بکاپ گیری استفاده میشد. با وجود رونق پیدا کردن فضاهای ابری، هنوز هم از این گزینه استفاده می کنم!!!

اما تو این پست میخوام یجورایی این فضاها رو مقایسه کنم. از همین گزینه اول یعنی هاست های بکاپ شروع می کنم که فقط دسترسی FTP یا پنلی ساده میدن.

کافیه یه سرچ کنید تا کلی از این سایت رو پیدا کنید. قیمت های متفاوتی دارن. هاستی که اخیرا ازش استفاده می کنم "شیراز وب هاست" هست. قیمت خوبی داره و تا الان مشکل خاصی نداشتم.

در این سایت هزینه هاست 120 گیگ بکاپ، ماهانه 30 هزار تومان هست.

گزینه بعدی سایت پارسا اسپیس هست.

این سایت هم یجورایی هاست دانلود با فایل منیجر و دسترسی FTP ارائه میده. اوایل قیمت های خوبی داشت ولی الان هاست 100 گیگ ماهی 75 هزار تومان خرج داره. البته منظورم این نیست که این قیمت بالاست. ولی قیمت های پایین تر هم پیدا میشه ?

و اما یکی دیگه از گزینه ها سایت پرشین گیگ هست

در کل از این سایت خاطرات خوبی ندارم. کندی و قطعی زیادی داشت قدیم ترا ولی الان نمیدونم. هزینه هاست 100 گیگ این سایت ماهی 40 هزار تومان هست. این سایت پنل مدیریت فایل هم ارائه میده.

یکی دیگه از گزینه های گرون قیمت سایت ابر زس هست

هزینه 100 گیگ فضا ماهانه چیزی حدود 75 هزار تومن هست. چون قیمتش یکم بالاست تجربه استفاده ازش رو ندارم.

و اما یکی از گزینه های جدید الورود سایت ابر آروان هست

این سایت اخیرا Storage ابری خودش رو معرفی کرده که فعلا در حالت بتا قرار داره و بزودی نسخه نهایی منتشر میشه. جالبه که از استاندارد S3 استفاده می کنه پس کلی کلاینت متفاوت برای استفاده ازش وجود داره. کلاینت هایی مثل S3 Browser که نسخه رایگان هم داره. هزینه نگهداری 100 گیگ فایل در یک ماه چیزی حدود 30 هزار تومن هست. که البته هزینه ترافیک به صورت جدا محاسبه میشه. امروز با کلاینت S3 Browser حدود 36 گیگ فایل در کمتر از یک ساعت روی این سرویس آپلود کردم. البته چون تعداد فایل ها زیاد بود(حدود 6000)، پنل مدیریت فایل برام بالا نمیاد!

و اما گزینه آخر، رو اعصاب ترین گزینه لیست یعنی ابرینو

این سایت هم نسبتا قدیمی هست. قیمت هاشو تو تصویر میبینید. که نسبتا قیمت های خوبی داره. ولی کنده! کلی تو استفاده ارور عدم اتصال به سرور میده! پیام های عجیب و غریب تو نسخه اندرویدش میاد و ...

جالبه بدونید اون 36 گیگ فایل که بالاتر گفتم، تو این سات هم دارم آپلود می کنم. از ساعت 8 صبح امروز تا الان که 9 شب هست هنوز آپلود نشده!!! و الان که این مقاله می نویسم کم کم دارم بیخیالش میشم.



سعی کردم تجربیات خودم رو به اشتراک بذارم. قصد تخریب و تایید هیچ کدوم از این سرویس ها رو ندارم. مسئله ای که روشن هست اینه که سرویس های ابری ایرانی فاصله زیادی از نمونه های خارجی دارن. تنها راه کمک به پیشرفت اینه که مشکلات رو بررسی و اطلاع رسانی کنیم تا رفع بشه.

شما هم اگر تجربه ای در این مورد دارید با ما به اشتراک بگذارید ?

فضای ابریبکاپ گیریدرایو ابری
اندکی برنامه نویس | softamoz.com | serajoddin-aliabadi.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید